اخبار دزفول

جذب ‌هرگونه نیروی جدید به شهرداری تنها از طریق آزمون استخدامی

به گزارش دزفوری از ایرنا، نایب رییس شورای اسلامی شهر دزفول روز یکشنبه در یکصد و هفتاد پنجمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، با اعلام حمایت از لایحه دوفوریتی تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مشاور شهرداری دزفول گفت: ۲ سال از عمر ششمین دوره شورای اسلامی شهر باقی مانده است به همین دلیل سرعت بخشی به اجرای طرح‌های شاخص عمرانی در این شهر اولویت دارد.

سیدباقر موسوی فخر، منتظر ماندن برای تدوین سند آمایش سرزمینی و سند چشم انداز شهرستان را از دست دادن فرصت دانست و افزود: شهرداری دزفول با پیگیری برای امضای تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا به دنبال سرعت بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی اولویت دار شهری است که این رویکرد مورد حمایت اعضای شورای اسلامی شهر دزفول است.

وی هرگونه مصالحه شهرداری بدون مصوبه شورای اسلامی شهر را تخلف دانست و ادامه داد: هیچ قرارداد و مصالحه‌ای بدون مصوبه شورا نباید انجام شود و هرگونه مصالحه توسط شهرداری مرکزی و یا شهرداران مناطق غیرقانونی و تخلف است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه شهرداری دزفول با ۷۶۰ نفر نیروی مازاد مواجه است، تاکید کرد: ساماندهی و پایش وضعیت نیروی انسانی شهرداری دزفول به منظور افزایش بهره وری و ارتقای خدمت رسانی به مردم ضروری است.

تدوین اسناد فاز دوم طرح‌های اولویت دار شهری زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم می‌کند

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به لایحه دوفوریتی برای امضای تفاهمنامه مشاروه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با شهرداری دزفول گفت: سند چشم انداز توسعه در حوزه شهرداری دزفول در دوره سوم شورای اسلامی شهر دزفول با استفاده از چند مشاور طراحی ولی اسناد فاز دوم هیچ یک از طرح‌ها تدوین نشد و در عمل طرحی برای ارایه به سرمایه گذار وجود نداشت.

علیرضا زمانی راد افزود: بخش خصوصی و همچنین تامین اعتبار دولتی برای ورود به سرمایه گذاری و تامین اعتبار طرح‌های عمرانی نیاز به برآوردهای دقیق دارد که این مهم در فاز دوم اسناد محقق می‌شود.

وی با اعلام حمایت از لایحه دوفوریتی تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مشاور شهرداری دزفول ادامه داد: تدوین اسناد فاز دوم طرح‌های اولویت دار شهرداری در این تفاهم نامه گنجانده شده است که نهایی شدن این مطالعه‌ها زمینه مناسبی برای جذب سرمایه گذاران به دزفول را فراهم می‌کند.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر لزوم پایش نیروی انسانی شهرداری دزفول به منظور ارتقای بهره وری و افزایش خدمت رسانی به شهروندان گفت: شهرداری دزفول در حالی که گفته می‌شود با انباشت نیرو مواجه است در تامین نیرو برای مکان‌های متعلق خود برای مدیریت و حراست از آنها با کمبود نیرو مواجه است.

وی افزود: شهرداری دزفول به دلیل نداشتن نیرو برای حراست و مدیریت بوستان‌های شهری از باز نگهداشتن سرویس‌های بهداشتی برای استفاده عموم عاجز است چرا که بیم سرقت از این مکان‌ها وجود دارد لذا نیاز است یکبار برای همیشه با ساماندهی و پایش نیروهای شهرداری، این شرایط ساماندهی شود.

جذب ‌هرگونه نیروی جدید به شهرداری تنها از طریق آزمون استخدامی میسر است

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر دزفول با انتقاد از مطرح شدن تمام لوایح شهرداری به صورت دوفوریتی در صحن شورای اسلامی‌شهر دزفول گفت: قراردادهای مختلفی در سال‌های گذشته توسط شهرداری به امضا رسیده که به دلیل رسیدگی نامناسب به مشکلی برای شهر تبدیل شده‌اند.

علیرضا مجدی‌نسب افزود: بررسی لوایح شهرداری باید قبل از طرح در صحن علنی در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر بررسی شوند تا لوایح مصوب این شورا با حداکثر کار کارشناسی به تصویب برسد.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تدوین سند چشم انداز شهرستان دزفول ادامه داد: مدیریت شهری دزفول به منظور تدوین سند چشم انداز این شهرستان با قوی ترین شرکت ایران در این زمینه وارد مذاکره شد ولی به دلیل اینکه تامین ردیف اعتباری برای نگارش سند چشم انداز نیاز به بودجه استانی داشت، این موضوع به سرانجام نرسید.

سخنگوی شورای اسلامی‌شهر دزفول هرگونه جذب نیروی جدید در شهرداری را براساس بخش نامه‌های ابلاغی وزارت کشور ممنوع اعلام کرد وگفت: بخش نامه‌های متعددی در ۲ سال گذشته به شهرداری‌های کشور ابلاغ شده که براساس آنها هرگونه به کارگیری نیرو در شهرداری تنها از طریق آزمون استخدامی ممکن است.

وی ادامه داد: کارکنان شرکتی تبدیل وضعیت یافته شهرداری براساس بخش نامه‌های ابلاغی تنها می‌توانند در آن زمینه شغلی که در شرکت‌های خصوصی فعالیت داشته‌اند به کار گرفته شوند.

توان قرارگاه خاتم در اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ ثابت شده است

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی‌شهر دزفول نیز در این نشست با اعلام حمایت از لایحه دوفوریتی تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مشاور شهرداری دزفول گفت: قرارگاه خاتم الانبیا به دلیل عقبه قدرتمند ثابت کرده است که از نظر مالی، طراحی، فنی و اجرایی توان بالایی دارد و تلاش شهردار برای اخذ تفاهم نامه با این قرارگاه قابل تقدیر است.

غلامعلی رسالتی افزود: تنها نگرانی موجود در این زمینه نحوه تامین منابع مالی مورد نیاز برای طرح‌هایی است که قرار است توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دزفول به عنوان مشاوره طرحی شود.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی طرح‌هایی که قرار است توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دزفول طراحی شوند باید دیده شود تا این طرح‌ها تنها بر روی کاغذ باقی نمانند.

تعامل شهردار دزفول با شورا رویکردی سازنده است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی‌شهر دزفول رویکرد تعاملی شهردار با شورا را سازنده دانست و بیان کرد: شهردار با توجه به اختیاراتی که در بودجه آمده برای امضای تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مشاور شهرداری دزفول نیاز به مجوز شورا نداشت و طرح این لایحه نشان از رویکرد سازنده شهردار با شورا است.

عادل دوائی‌فر همچنین ساماندهی وضعیت نیروی انسانی شهرداری دزفول را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهرداری برای بهبود ارتقای خدمات و بهبود سطح مدیریت شهری به جای جذب نیروی جدید باید ارایه خدمات خود را برون سپاری کند.

نواقص بوستان‌های دزفول اولویت بندی شد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی‌شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه به منظور ارتفای کیفی بوستان‌های دزفول طرح هر بوستان یک مدیر پیشنهاد شده است، گفت: برخی بوستان‌های شهری دزفول از باز ماندن سرویس‌های بهداشتی خود نیز عاجز هستند که این موجب گلایه شهروندان شده است.

غلامعلی پوررضایی با اشاره به بازدیدهای میدانی مکرر خود از بوستان‌های دزفول افزود: پارک‌ها و بوستان‌های دزفول دارای نواقص و مشکل‌هایی هستند که در این بازدیدها این مسایل احصا و اولویت بندی می‌شود.

لایحه دوفوریتی انعقاد تفاهمنامه مشاوره با قرارگاه خاتم الانبیا به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال با دستمزد یک و سه دهم درصدی به منظور مطالعه و ساماندهی طرح‌های عمرانی، طرح‌های شهرسازی و اجرای معابر اصلی و فرعی و ارایه خدمات مهندسی پس از بحث و بررسی، در این نشست به تصویب اعضای شورای اسلامی‌شهر دزفول رسید.

لایحه دوفوریتی تعیین تکلیف ۲۱ نفر از نیروهای ذخیره حراست از دیگر لوایحی بود که در این شورا مطرح شد که دوفوریتی این لایحه به تصویب اعضای این شورا نرسید و از دستور کار خارج و مقرر شد تا این لایحه در کمیسیون تخصصی بررسی بیشتری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا