اخبار دزفول

چهار درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان دزفول جان باخته‌اند

رضا پورآیین روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۲۱هزار و ۴۰۴ نمونه آزمایش کرونا در دزفول انجام شده که هشت هزار و ۳۳۳ مورد از این تعداد مثبت شده‌اند.
وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نفر در دزفول ۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا بستری و ۸۰ درصد به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
پورآیین گفت: تاکنون ۳۶۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در دزفول فوت کرده‌اند که طبق آمار به ازای هر ۱۰۰ نفر بستری چهار نفر فوت کرده است که این آمار از میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی افزود: ۳۸ هزار و ۱۳۹ نفر در این مدت در مراکز درمان سرپایی و مراکز ۱۶ ساعته ویزیت شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: واحد پایش مرکز بهداشت دزفول از ابتدای بازگشایی مدارس تا ۱۹ مهرماه ۹۱ درصد رعایت پروتکل‌ها را در مدارس پایش کرده که در پایش‌های صورت گرفته هیچ مدرسه‌ای امتیاز پایین‌تر از ۵۰ نداشته است.
وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مدارس همه پروتکل‌های بهداشتی را برای مقابله با کرونا رعایت کرده و آموزش بهداشت ۵۳ درصد بوده است. 
پورآیین با بیان اینکه مدارس درصورت مشاهده نواقص بحرانی تا رفع نواقص تعطیل و آموزش به صورت مجازی انجام می‌شود، اظهارداشت: نواقص بحرانی شامل رعایت نکردن فاصله اجتماعی، گندزدایی، استفاده نکردن از ماسک توسط دانش آموزان و کارکنان، جلوگیری نکردن از تجمع در ورودی و خروجی و فضای مدرسه، نبود صابون و مایع دستشویی و نداشتن تهویه کلاس می‌باشند.
وی افزود: انتظار می‌رود آموزش مجازی مستمر درخصوص راه‌های انتقال ویروس کووید۱۹ ادامه یابد و مدارس ذخیره کافی ماسک و مایع ضدعفونی داشته باشند ضمن اینکه شهرداران و بخشداران نیز برای گندزدایی مدارس باید همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه آنفلوآنزا قابل پیشگیری نیست، گفت: می‌توان با اقدامات لازم این بیماری را کاهش داد ولی این امکان وجود دارد که سالی ۲ بار فرد را مبتلا کند.

وی افزود: سال گذشته، از ۱۰۰ نمونه آنفلوآنزا در دزفول، ۳۷ مورد قطعی مثبت بودند که از این تعداد ۵۴ درصد مرد و ۶۴ درصد زن بودند یعنی از هر ۱۰۰ نفر ۹ نفر دچار آنفلوآنزا شدند.
پورآیین با اشاره به ثبت آمار افراد داری تب و سرفه در پایگاه دیده ولی شمس آباد بیان کرد: در صورت افزایش آمار هشدارهای لازم برای اتخاذ تصمیمات لازم داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه کشندگی آنفلوآنزا در سال گذشته در دزفول ۱۹ درصد بوده است، گفت: آبان- آذر و اسفند- فروردین ۲ پیک شیوع آنفلوآنزا هستند که راهبردهای اساسی از جمله آموزش، اطلاع‌رسانی، تقویت آزمایشگاهی، مراقبت افراد بستری و توسعه منابع انسانی باید انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: واحدهای عرضه مرغ زنده برای تغییر کاربری به کشتارروز اقدام کنند در غیراینصورت پلمب می‌شوند. 
محسن ورجاوند افزود: عرضه مرغ زنده آلودگی محیط را به همراه دارد ضمن اینکه وضعیت کشتار و ذبح شرعی آنها نیز مشخص نیست و به علت غیرمجاز بودن فعالیت پروانه‌ای برای کسب و کار ندارند.
در این نشست مقرر شد مهلت یک ماهه‌ای برای تغییر کاربری واحدهای عرضه مرغ زنده به کشتار روز داده شود در غیر اینصورت نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول نیز ضمن قدردانی از تلاش نیروهای بهداشت و آموزش و پرورش برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اظهارداشت: همه دستگاه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند چراکه نمی‌توان همه وظایف را به دوش آموزش و پرورش انداخت.
سیدمهدی چلوی درخصوص تخلیه فاضلاب در زهکش بنوار شامی نیز گفت: تخلیه فاضلاب در این زهکش زیبنده نیست و برای حفظ برند محصولات کشاورزی دزفول این موضوع باید رفع شود.
وی درخصوص کشتارگاه صنعتی دزفول نیز گفت: سیاست شهرستان مبنی بر احداث کشتارگاه در محل فعلی بوده و مجوزهای لازم در حال اخذ است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول درخصوص ماهی و مرغ فروشان خیابان ۴۵ متری نیز بیان کرد: کارگروهی توسط دامپزشکی و شیلات تشکیل و کارشناسی‌ لازم انجام شود و در صورت تصمیم گیری نهایی اقدام لازم برای جابجایی این مشاغل صورت گیرد. 
وی همچنین درخصوص احتمال بروز تنگی نفس در نخستین بارندگی نیز گفت: هرس کنوکارپوس برای جلوگیری از شیوع تنگی نفس انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا