اخبار دزفول

بدحجابان نباید اجازه ورود به فروشگاه‌ها را داشته باشند

خلاصه خبر
  • امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول انتشار کلیپ بدحجابی در یکی از هایپرهای این شهرستان را کاری حساب شده دانست و از مسوولان امنیتی خواست در این خصوص پیگیری کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه افزود: انتشار کلیپی از یک فرد بدحجاب در یکی از فروشگاه‌های دزفول موجب رنجش خاطر مومنان شد البته گفته شده این فرد با پوشش  مناسب وارد شده و بعد کشف حجاب کرده است که مسوولان باید پیگیری کنند و ببینند موضوع چه بوده است.
وی انتشار و انعکاس چنین کلیپ‌هایی را نامناسب دانست و ادامه داد: کارهای فرهنگی زیادی در دزفول انجام می‌شود ولی چنین اتفاقاتی در فضای مجازی بزرگنمایی  و سیاه نمایی می‌شود.
امام جمعه دزفول بیان کرد: اقدامات فرهنگی و خدماتی زیادی در دزفول توسط نهادهای مختلف انجام می‌شود که به خوبی انعکاس داده نمی شوند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد با توجه به حوه فیلمبرداری، انتشار چنین فیلمی حساب شده بوده است، افزود: گزارش‌های زیادی از تذکر لسانی و امربه معروف و نهی از منکر در سطح شهر داده می‌شود؛ بانوان باید راهکار ارائه دهند و مسائل بانوان توسط خود بانوان حل شوند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول خواستار اقدام لازم در خصوص این بدحجابی و انتشار کلیپ آن در چارچوب قانون شد و گفت: اگر برنامه‌های ضدفرهنگی حساب شده است اطلاعات باید ورود و در این خصوص پیگیری کند.
اقدامات درخصوص پوشش بانوان روبنایی بوده است 
زهره علی پناهی رئیس دانشگاه فرهنگیان حضرت زینب(س) دزفول نیز گفت: انتشار کلیپ بدحجابی یک حرکت برنامه ریزی و ساختاری بوده و یکباره رخ نداده است زیرا در سال‌های اخیر مسائل فرهنگی به ویژه حوزه بانوان در اولویت نبودند.
وی افزود: از اول انقلاب تاکنون پوشش بانوان مطرح بوده ولی فقط کارهای روبنایی انجام شده و برنامه‌های کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت در این خصوص ارائه نشده است.

علی پناهی با بیان اینکه مشاهده چنین کلیپ‌هایی موجب تکدر خاطر بانوان شده است، اظهارداشت: باید  اقداماتی صورت گیرد تا شاهد تکرار چنین صحنه‌هایی در شهری که مزین به شهر شهدا است، نباشیم.

وی ادامه داد: باید دید شورای فرهنگ عمومی شهرستان و کمیسیون بانوان فرمانداری دزفول چه اقدام عملی برای عموم بانوان و اصلاح فرهنگی انجام می‌دهند.

این بانوی فرهنگی گفت: اکثر بانوان دچار هجمه فرهنگی نشات گرفته از ماهواره شده‌اند که کارشناسان باید در این خصوص طرح و برنامه داشته باشند.
وی ضمن انتقاد از اینکه هیچ نظارتی بر فروش لباس بانوان نمی‌شود، گفت: فروشندگان برخی فروشگاه‌ها نیز حجاب ندارند و نظارت ضعیف است همین امر باعث شده در این خصوص مستاصل بمانیم.
رییس دانشگاه فرهنگیان حضرت زینب(س) دزفول بیان کرد: به عنوان یک زن توان برخورد با این بانوان را در سطح جامعه ندارم زیرا با من برخورد می‌شود؛ جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی پشتوانه می‌خواهد؛ تاکنون راهکارهای زیادی در این حوزه ارائه شده ولی نیازمند حمایت مسوولان فرهنگی هستند.
وی با تاکید بر اینکه یک گروه به تنهایی نمی‌تواند مثمرثمر باشد، افزود: همه مسوولان فرهنگی و دغدغه مندان باید در این خصوص کار جمعی، بنیادی و زیربنایی انجام دهند تا معضلات این چنینی تکرار نشوند.

بدحجابان نباید اجازه ورود به فروشگاه‌ها را داشته باشند

فرمانده ناحیه مقاومت دزفول نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: دزفول شهر ۱۲ هزارو ۴۰۰ رزمنده دفاع مقدس و افرادی است که هنوز آثار جنگ را تحمل می‌کنند.
سرهنگ محمدرضا لیلی‌زاده  عمل شنیع ظاهر شدن چنین زنی در یک هایپرمارکت را محکوم کرد و خواستار برخورد با مسببان آن شود.
وی افزود: اخیرا نامه‌ای از اتاق اصناف کشور به تمام صنوف آمده که هرکس بدحجاب باشد نباید اجازه ورود به فروشگاه و خرید داشته باشد .

به گزارش ایرنا در این نشست با رای اکثریت اعضای شورای فرهنگ عمومی، مقرر شد نحوه برخورد با هایپرمارکت مورد بحث در نشست شورای تامین مطرح و در این نشست در خصوص تعطیلی آن در زمان مشخص تصمیم گیری شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنانش با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت امام حسین(ع)، روز پاسدار، جانباز  و میلاد امام سجاد(ع) افزود: باید قدردان زحمات پاسداران و جانبازان باشیم زیرا حق بزرگی بر گردن پیشرفت و آبادانی کشور دارند.
امام جمعه دزفول با قدردانی از بسیجیان که در همه عرصه‌ها به ویژه امنیت اخلاقی جامعه تلاش می‌کنند، اظهارداشت: اگر هر مسئله‌ای را با روحیه بسیجی دنبال کنیم مشکل برطرف می‌شود.

وی افزود: دزفول مورد هدف دشمن است و مسوولان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید با  این نگاه با مسائل و هنجارهای فرهنگی ورود کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه جنگ دشمن یک جنگ ترکیبی است و آرایش ما نیز باید ترکیبی باشد، گفت: نیمه شعبان را نیز در پیش داریم که نباید اجازه دهیم جشن نیمه شعبان با ابتذال برگزار شود.
وی درخصوص نکوداشت حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه نیز اظهارداشت: پیش از این بزرگداشت شیخ انصاری، آیت اله معزی، پزشکان، هنرمندان، مداحان  و پدر شهیدان در زمان حیات برگزار شده که سنتی پسندیده است.
امام جمعه دزفول گفت: حجت الاسلام خسروپناه بیش از ۶۰ کتاب از جمله ۲ کتاب منحصر به فرد با نام منظومه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نوشته است.
وی با بیان اینکه بزرگداشت حجت الاسلام خسروپناه چهارم فروردین ماه برگزار می‌شود، افزود: ایشان کارهای علمی زیربنایی زیادی انجام دادند ولی برای برگزاری بزرگداشت او جوسازی شد که  شایسته نیست.

بزرگداشت حجت الاسلام خسروپناه چهارم فروردین ماه برگزار می‌شود

حجت الاسلام مهدی زارع مسوول برگزاری بزرگداشت حجت الاسلام خسروپناه نیز گفت: بعد از مشاهده ناهنجاری‌هایی که غالبا از بیرون شهرستان به داخل منتقل و خاطر دلسوزان را مکدر می کنند یکی از بهترین واکنش ها معرفی عظمت فرهنگ و نشاط علمی است.
وی افزود: بزرگداشت حجت الاسلام خسروپناه چهارم فروردین ماه با سخنرانی آیت اله عابدی در دانشگاه آزاد دزفول برگزار می‌شود که امیدواریم نهادهای مختلف در برگزاری این مراسم مشارکت کنند.

حجت الاسلام محمدرضا  زارع مدیر بنیاد مهدویت دزفول نیز گفت: بنیاد مهدویت سال ۸۰ به دستور رهبری تاسیس شد و خروجی آن راه اندازی مرکز تخصصی مهدویت به عنوان رشته تخصصی در حوزه علمیه بود.
وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۰ برنامه‌های خوبی در حوزه تدریس و مباحث مهدویت در دزفول برگزار شده و فعالیت‌های مناسبتی زیادی در نیمه شعبان، ایام فاطمیه، شب قدر، عید غدیر، پیوند عاشورا و مهدویت برگزار شده است.
حجت الاسلام زارع گفت: تولید افزون بر ۱۸۰ برنامه ماهانه، اجرای ۹۰ برنامه رادیویی در ماه، ورود به فضای مجازی و برنامه شاد از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: اجرای ۲ برنامه در هفته، اجرای برنامه‌های ضمن خدمت فرهنگیان درخصوص مهدویت،‌ صبحگاه مهدوی، جشنواره فرهنگی انتظار در مدارس، اجرای چندین برنامه کشوری، ثبت یکهزار و ۶۰۰ کتاب مهدوی از دیگر اقدامات انجام شده هستند.
مدیر بنیاد مهدویت بیان کرد: تمام بودجه‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود توسط خیرین و امام جمعه تامین می‌شود و حمایتی از طرف ادارات از بنیاد مهدویت نشده است.
وی از همکاری هیات رزمندگان، موسسه ثاراله و آموزش و پرورش با بنیاد مهدویت دزفول قدردانی کرد و افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی مهدویت در مناطق مختلف ویژه حوزویان و دانشگاهیان، جلوگیری از فعالیت فرقه‌های انحرافی با برگزاری مباحث علمی از دیگر اقدامات این بنیاد است.
حجت الاسلام زارع درخصوص برنامه‌های نیمه شعبان نیز گفت: برنامه‌های حضوری شامل شب شعر، تکریم از مهدی آوران، احیای شب نیمه شعبان، برنامه رادیویی و مجازی شامل مسابقه شعرخوانی مهدوی، جشنواره فرهنگی هنری، معرفی کتب مهدوی به صورت تصویری، مسابقات مهدوی در فضای مجازی و تولید محتوا شامل تولید و انتشار پوستر مهدوی در نظر گرفته شده است.
بهزاد جولایی مدیر باغ موزه دفاع مقدس دزفول نیز گفت: سوم فرودین ماه ۱۴۰۱ بزرگداشت اولین سالگرد بزرگداشت سردار محمدحسن کوسه چی در دزفول برگزار خواهد شد.
وی افزود: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت اخیرا مورد هجمه قرار گرفته و باید در این خصوص اقدام کرد.
جولایی با بیان اینکه گردشگری راهیان نور وارد دزفول می شوند، گفت: گردهمایی گردان بلال ساعت ۹ صبح روز  جمعه  با سخنرانی حجت الاسلام خسروپناه در حسینیه ثاراله برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا