اخبار دزفول

مرکز حضرت زینب(س) دزفول قطب زایمانی جنوب غرب کشور است

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، افسانه ترابی‌نیا در آیین تجلیل از ماماهای برتر شهرستان دزفول در سالن غدیر این شهرستان افزود: انجام روزانه ۲۲ مورد زایمان طی سال گذشته در بیمارستان حضرت زینب(س) دزفول نشانه تعهد و تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی جامعه مامایی است.
وی ادامه داد: ۲۴ مورد از ۲ هزارو ۶۰۲ مورد مادر باردار پرخطر در سال گذشته از مناطق سخت گذر بودند که توسط پرواز بالگرد به بیمارستان اعزام شدند.

ترابی‌نیا اظهارداشت: جامعه مامایی دزفول در ۲ سال گذشته در امواج سهمگین کرونا از هیچ تلاشی دریغ نکرد و در کنار کادر سلامت تمام قامت ایستاد.
وی افزود: طی سال گذشته، درمجموع یکهزار و ۷۴ مورد مادر باردار کرونایی شناسایی و درمان شدند که ۴۳۵ مورد از آنها در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:میزان مشارکت و پوشش واکسیناسیون کرونا مادران باردار توسط ماماهای دانشگاه ۸۵ درصد است که دانشگاه علوم پزشکی دزفول جزو ۶ دانشگاه برتر در کشور محسوب می‌شود.

مرکز حضرت زینب(س) دزفول قطب زایمانی جنوب غرب کشور است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما گفت: مرکز زنان و زایمان حضرت زینب(س) از نظر تجهیزات، امکانات و کارکنان به عنوان قطب زایمانی در شمال استان خوزستان و استان‌های جنوب غرب کشور محسوب می‌شود.
علیرضا خسروپناه افزود: اهمیت به حرفه مامایی همیشه در مسوولان دانشگاه وجود داشته و ساخت بیمارستان زنان و زایمان حضرت زینب (س) حاکی از توجه به حرفه مامایی و ارائه خدمت به شهروندان و استان‌های همجوار است.
وی با بیان اینکه تلاش برای کاهش شاخص مرگ مادران بادار از وظایف مامایی است، ادامه داد: بخش عمده شاخص‌های سلامت در حوزه مامایی رقم می‌خورد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: یکی از برنامه‌های اولویت دار وزارت بهداشت در دولت سیزدهم سیاست‌های جمعیتی و جوانی جامعه است که جامعه مامایی در کنار متخصصین زنان با برنامه ریزی مدون و علمی می‌توانند خانواده‌های تک فرزندی و به ویژه زوج‌های جوان را به سمت فرزندآوری تشویق کنند.

به گزارش دزفوری از ایرنا در این آیین از ماماهای برتر شهرستان دزفول با اهدای لوح سپاس، تجلیل به عمل آمد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا