اخبار دزفول

آغاز عملیات تجهیز دو‌حلقه چاه در تصفیه‌خانه جنوب دزفول

به گزارش دزفوری به نقل از روابط‌عمومی آبفا منطقه دزفول، با پیگیری مدیریت آبفا منطقه دزفول و مساعدت مدیرعامل آبفا خوزستان امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه عملیات تجهیز دو حلقه چاه در تصفیه‌خانه جنوب دزفول به منظور استقلال این تصفیه خانه و حل مشکل افت فشار آب مرکز شهر دزفول آغاز شد.

با احداث این دو حلقه چاه در تصفیه‌خانه جنوب دزفول واقع در انتهای خیابان حضرت رسول (ص) جنوبی ، این تصفیه‌خانه از مراکز تولیدی تصفیه‌خانه شمال واقع در روبروی بوستان دولت مستقل شده و بالطبع آن ، آب شرب بیشتری در مخازن ۸هزار متر مکعبی تصفیه‌خانه شمال ذخیره شده و اب شرب بیشتری وارد شبکه شهری خواهد شد.

مراحل حفاری و تست پمپاژ این دو حلقه چاه پس از خروج چاه مصلی از مدار بهره‌برداری پس از جانمایی توسط کارشناسان طی ماههای گذشته انجام و عملیات نهایی ورود آنها به مدار شامل نصب دو عدد پمپ در چاههای حفاری شده ، نصب تابلو برق ، کابل‌کشی و نصب اتصالات از صبح امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه آغاز گردید.

پیش از این به دلیل خروج چاه مصلی از مدار بهره‌برداری به منظور تکمیل مخازن تصفیه‌خانه جنوب ناچارا از ذخایر تصفیه‌خانه شمال تغذیه میشد که این امر موجب افت فشار آب در برخی مناطق مرکزی شهر دزفول ( از کوچه فولادیان تا بقعه‌سیدمحمود ) که ارتفاع بیشتری از سایر بخشها دارند ، شده بود که با ورود این دو حلقه چاه مشکل این مناطق رفع خواهد شد.

در پایان با توجه به افزایش مصرف آب نسبت به سال گذشته و تداوم خشکسالی کماکان از شهروندان تقاضا میشود در مصرف آب صرفه‌جویی کنند .

همچنین با توجه به اینکه انشعابات غیرمجاز از عوامل اصلی افت فشار آب شبکه هستند تقاضا میشود کسانی که دارای انشعابات غیرمجاز هستند نسبت به جمع‌آوری و یا تبدیل این انشعابات به انشعابات مجاز اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا