اخبار دزفول

عملیات اجرایی آبرسانی به طرح نهضت ملی مسکن سالند دزفول آغاز شد

خلاصه خبر
  • سرپرست آبفا منطقه دزفول گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به طرح نهضت ملی مسکن شهر سالند دزفول با اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال آغاز شد.

حسین سعادتی‌فر گفت: عملبات توسعه شبکه و آبرسانی به طرح نهضت ملی مسکن شهر سالند دزفول شامل بیش از یک کیلومتر لوله‌گذاری از نوع ۹۰ و ۱۱۰ پلی‌اتیلن است که با مساعدت مدیرعامل آبفا خوزستان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با انجام این عملیات که تا ۱۰ روز آینده تکمیل می‌شود، ۱۶۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

ضرورت مشارکت انجمن‌های مردم نهاد و خانواده‌ها در ترویج فرهنگ صرفه جویی
سرپرست آبفا منطقه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مشارکت خانواده‌ها و انجمن‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی تاکید کرد و گفت: آب اولین و حیاتی ترین ماده مورد نیاز موجودات روی زمین است که نقشی اساسی در زندگی آنان ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه آب بیش از ۷۱ درصد از سطح کره زمین را پوشانده است، افزود: تنها ۵.۲ درصد از کل آب‌های موجود دنیا را آب شیرین تشکیل می‌دهد و از این میزان، سهم کشور ما از آب شیرین و قابل دسترس بسیار ناچیز است.

سعادتی‌فر مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی را ضروری دانست و تصریح کرد:  با توجه به خشکسالی ضرورت دارد که در کنار دولت، نهادهای تاثیرگذاری چون سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها، مجامع فرهنگی و هنری، اساتید حوزه و دانشگاه، مدارس، کنشگران و فعالان اجتماعی فرهنگی با درنظرگرفتن سرمایه های اجتماعی مناطق مختلف شهری و روستایی به ایفای نقش در نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی آب و برق بپردازند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص ترویج مصرف بهینه آب افزود: به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، آبفا منطقه دزفول در نظر دارد از مشترکان کم‌مصرف قدردانی کند.

سعادتی‌فر انشعابات غیرمجاز را از عوامل اصلی افت فشار آب دانست و گفت: جمع‌آوری این انشعابات برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان با جدیت توسط آبفا منطقه دزفول پیگیری می‌شود.

منبع
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا