اخبار دزفول

آوایی: تک خطه بودن راه آهن اندیمشک-تهران مشکل‌ساز است

سیداحمد آوایی روز پنجشنبه در گفت وگوی رادیویی افزود: درست نیست یک معلم به علت مشکلات مالی  شغل دوم داشته باشد.
وی ادامه داد: همانطور که اگر بدن ما بیماری زمینه ای داشته باشد کرونا ما را از پا درمی دارد، وجود رانت و بلندبازی نیز باعث اثرگذاری تحریم در کشور می‌شود.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی خودتحریمی را  مکمل تحریم آمریکایی دانست و گفت: هنوز خسارت  سیل ۹۸ و خشکسالی امسال با وجود تصویب در مجلس به کشاورزان پرداخت نشده است .
آوایی درخصوص وضعیت جاده های دزفول نیز گفت: 
برخی جاده های دزفول به قتلگاه تبدیل شده اند برای همین از وقتی شروع به  کار کردم به مسوولان فشار آوردم تا عملیات تعریض جاده بن جعفر شروع شود.
وی افزود: اکنون پروژه تعریض بن جعفر در حال انجام است  ولی کند پیش می رود؛ حال آنکه پیشرفت کند طرح با گرفتن جان مردم همراه است .
وی ادامه داد: اگر مسوولان درخصوص تکمیل این طرح کوتاهی کنند و کسی در این مسیر کشته شود شریک قتل هستند.
نماینده مردم دزفول در خصوص احتساب سه چهارم خدمت کارکنان دولت در مناطق جنگی نیز گفت: این کارکنان که در زمان جنگ در شهرها مانده و به رزمندگان خدمات رسانی کردند گردن ما حق دارند .
وی افزود: این امر توسط مقام معظم رهبری نیز تایید شده ولی در ستاد کل نیروهای مسلح مانده است.
آوایی درخصوص سازمان تعزیرات حکومتی نیز گفت: سازمان تعزیرات در برخی موارد کارآفرین را بیچاره و فعالیت آنها را قاچاق محسوب کرده که موجب بیکاری افراد زیادی شده است .
وی ادامه داد: تعزیرات حکومتی یا باید منحل و یا نحوه فعالیت آن از طریق قوه قضاییه تجدید نظر شود.
نماینده مردم دزفول در مجلس درخصوص وضعیت راه آهن نیز گفت: سرعت قطار اندیمشک به تهران به علت فرسودگی نسبت به زمان تاسیس کمتر شده و همین امر موجب ناراحتی مسافران شده است.
وی افزود: هیچ دولتی مسیر راه آهن اندیمشک به تهران را  دوخطه نکرده و نمایندگان خوزستان و لرستان نیز  همکاری لازم را در این خصوص ندارند این در حالی است  که یک خطه بودن این مسیر موجب تلاقی سفرها و ایجاد مشکل می شود.
آوایی درخصوص مرز هوایی نیز گفت: پیگیر حل مشکل مرز هوایی دزفول نیز هستیم تا مشکل صادرات حل شود.
وی افزود: اگر مرز هوایی دزفول محقق شود فقط با سه و نیم ساعت محصولات کشاورزی به روسیه خواهند رفت.
نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: با پیگیری های انجام شده پرواز قشم ایر از طریق فرودگاه دزفول راه اندازی شده و اکنون به دنبال توسعه پروازها به مشهد هستیم.

مردم بواسطه رانت ایجاد شده، خودرو را سه برابر نرخ جهانی می‌خرند

نماینده مردم دزفول در مجلس در خصوص وضعیت خودرو در کشور گفت: رانت باعث شده مردم، خودرو را سه برابر قیمت جهانی بخرند و ضمن پرداخت هزینه فراوان جان خود را نیز از دست بدهند.
وی افزود: با وجود اینکه نمایندگان تصویب کردند خودرو برای ایجاد رقابت وارد کشور شود، ولی متاسفانه دولت اقدامی نکرد.

آوایی بیان کرد: لایحه واردات خودرو توسط نمایندگان تصویب و بین تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان  مانده است و بین آنها پاسکاری می شود. 

وی افزود: هرجا رقابت نباشد رانت می آید و جیب عده ای پر و پول و جان مردم از دست می رود ضمن اینکه  بی کیفیتی خودورها و تصادفات جاده ای موجب معلولیت افراد زیادی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا