اخبار دزفول

افزایش آمار مبتلایان سرپایی و بستری‌های کرونایی در دزفول

علی قمیشی صبح امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه هفته اخیر روند کاهشی شیوع کرونا در دزفول و شمال خوزستان متوقف شده و اکنون روند این بیماری به صورت ملایم افزایش یافته است.

وی افزود: شرایط فعلی بحرانی نیست اما اگر موازین بهداشتی به صورت کامل رعایت نشود و دورهمی‌ها و برنامه‌های تجمعی همچنان تداوم یابد قطعاً بیماری گسترش خواهد یافت و در نتیجه وضعیت شهرستان بحرانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از افزایش آمار مبتلایان سرپایی و بستری‌های کرونایی در این شهرستان خبر داد و تأکید کرد: شرایط باید به گونه‌ای مدیریت شود که وضعیت بحرانی و بغرنج پیکی که سه ماه گذشته درگیر آن بودیم، تکرار نشود.

قمیشی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلاء به کرونای دلتا در دزفول مشاهده نشده است، افزود: موارد مشکوک به واریانت دلتا باید برای بررسی به تهران ارسال شوند که تاکنون ابتلای فردی در دزفول به این نوع ویروس به ما گزارش نشده است.

وی یادآور شد: تشخیص واریانت ویروس تأثیر چندانی در روند بیماری ندارد چون دلتا نیز همچون سایر واریانت‌هاست و صرفاً قدرت سرایت بیشتری دارد اما به طور کلی اقدامات درمان و راه‌های پیشگیری و مقابله با این واریانت نیز همچون سایر واریانت‌هاست.

قمیشی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا با جدیت در دزفول در حال انجام است، عنوان کرد: دو مرکز تجمیعی، یک مرکز خودرویی و چند مرکز خدمات جامع سلامت شهری در حال انجام واکسیناسیون در دزفول هستند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در استان‌های جنوبی از جمله خوزستان اضافه کرد: در راستای جلوگیری از تجمع و تسریع در امر واکسیناسیون در روزهای آینده یک یا دو مرکز تجمیعی جدید در دزفول راه‌اندازی می‌شود؛ ضمن اینکه برخی از مراکز جامع سلامت شهری نیز در امر واکسیناسیون وارد مدار خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت بهداشت، موفق به افزایش میزان سهمیه واکسن دانشگاه علوم پزشکی دزفول شده‌ایم به طوری که در هفته جاری میزان واکسن‌های تحویلی به این دانشگاه افزایش یافته است که امیدوار هستیم با تداوم این امر همه‌گیری کرونا در دزفول در ماه‌های اخیر محدود شود.

قمیشی در ادامه با بیان اینکه افرادی که واکسیناسیون می‌شوند باید همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اضافه کرد: حتی زمانی که ۷۵ تا ۸۰ درصد از افراد واکسینه شدند، چرخه ویروس به طور کامل متوقف نمی‌شود بلکه صرفاً محدود می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: تعداد زیادی از افراد بعد از واکسینه شدن دچار نوع خفیف کرونا شده‌اند و یا ممکن است بدون آنکه از ابتلای خود با خبر باشند، افراد زیادی را مبتلا کنند؛ بنابراین موازین بهداشتی در هر شرایطی باید رعایت شوند.

وی توضیح داد: آنچه واکسیناسیون را برای ما مهم کرده این است که واکسن شدت بیماری را کاهش می‌دهد و از سویی مرگ‌ومیرها را نیز کاهش داده و یا به صفر می‌رساند.

قمیشی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم چرخه انتقال ویروس در دزفول کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا