اخبار دزفول

بازدید چناری به همراه سرمایه گزاران جهت تملک خانه های تاریخی دزفول

مهدی چناری در حاشیه این بازدید گفت : افزون بر ۲۰۰ هکتار بافت قدیم دزفول با بناها و آثار معماری منحصر بفرد ، دزفول را به شهر آجر معروف کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشری دزفول افزود : بافت تاریخی دزفول با سرمایه گذاری هدفمند می تواند بیش از پیش در رونق گردشگری در این شهرستان موثر باشد.

وی تصریح کرد : شهر دزفول از جمله مراکز مهم شهری و تاریخی استان خوزستان است که با پیشینه تاریخی چندهزار ساله از قدیمی ترین شهرهای کشور محسوب می شود.

چناری تصریح کرد ؛ این شهر دارای بافت قدیم، مساجد و سایر مراکز تاریخی است که در نوع خود دارای ارزش های بسیاری برای نشان دادن فرهنگ ، آداب و رسوم قدیمی منطقه است.

وی همچنین اضافه کرد ؛ در این میان بافت آجری دزفول به عنوان یک سرمایه ملی دارای آثار بسیاری است که برخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشری دزفول همچنین تاکید کرد : سرمایه گذاری بخش خصوصی در این موارد می تواند کمک فراوانی در جهت بهبود شرایط اقتصادی شهر دزفول ، جلب نظر مردم به مناطق قدیمی، افزایش روحیه فراغت و تفریح داشته باشد. تجربه نشان داده میزان سود حاصل از سرمایه گذاری در این بخش ها، بسیار قابل توجه است و سود حاصل از این سرمایه گذاری ها خود به اقتصاد منطقه کمک فراوانی می کند. به همین دلیل در بسیاری از شهر ها و حتی کشورها بیشترین سرمایه گذاری ها در مراکز تاریخی صورت می گیرد.

وی در خاتمه گفت:علاوه بر موضوع کیفیت و امنیت، امروزه مکان ها و بافت های تاریخی محیطی برای آرامش، بازسازی و حفظ هویت و فرهنگ منطقه و فرار از زندگی ماشینی و مدرن می باشند که افراد بسیاری را به سوی خود جلب می کنند. بنابراین لزوم سرمایه گذاری و زنده سازی این مناطق ارزشمند، بسیار ضروری به نظر می رسد. سرمایه گذاری در این مناطق نه تنها موجب بهبود کیفیت منطقه در راستای زیبا سازی شهری می شود بلکه به لحاظ توریستی و جذب جهانگرد و ایرانگرد مورد تاکید برخی نهادها از جمله وزارت میراث فرهنگی باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا