اخبار دزفول

۴۴ فوتی در حوادث رانندگی دزفول طی چهارماه نخست سال

خلاصه خبر
  • رئیس پلیس راه اندیمشک - خرم آباد گفت: ۳۸ فقره تصادف منجر به فوت در چهار ماه نخست امسال در حوزه استحفاظی شهرستان دزفول رخ داده که ۴۴ نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش دزفوری، سرهنگ سعید نظری روز شنبه در نشست شورای ترافیک دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: آمار کل تصادفات محورهای حوزه استحفاظی شهرستان دزفول در چهار ماه نخست امسال ۶۳۶ فقره بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۳ فقره تصادف جرحی با مصدومیت ۵۲ نفر و همچنین ۵۵۵ فقره تصادف منجر به خسارت در سطح شهرستان دزفول رخ داده است. 

رئیس پلیس راه اندیمشک – خرم آباد بیان کرد: طبق تجزیه و تحلیل داده‌ها، بیشترین تصادفات در جاده سیاه منصور به آوج، جاده بن جعفر و جاده‌های سردشت و شهیون رخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه هشت نفر در ۲ فقره تصادف در جاده سیاه منصور به آوج فوت کردند، افزود: متاسفانه گاردریل‌ها و تابلوهای جاده شهیون به سرقت رفته‌اند و تصادفات زیادی در آن رخ می‌دهد. 

سرهنگ نظری سهم خط کشی جاده‌ها در شهرستان دزفول را نسبت به سه شهر مجاور ناچیز دانست و خواستار ترمیم سرعت گیرها شد.

وی افزود: تمام محورهای شهرستان دزفول در مدت زمان یک ماه توسط کارشناسان بررسی و نواقص آنها مشخص شد که این نواقص برای سازمان حمل و نقل جاده‌ای ارسال شده‌اند.

رئیس پلیس راه اندیمشک – خرم آباد بیان کرد: نبود روشنایی و برج نوری باعث برخورد خودروها با گاردریل‌ها و ایجاد تلفات جانی می‌شود که باید نسبت به بهبود وضعیت روشنایی جاده‌های شهرستان دزفول اقدام کرد.

وی افزود: جاده حمزه سه پیچ خطرناک دارد و خودروها بدلیل L بودن جاده باید توقف کامل کنند؛ انتظار می‌رود اقدام لازم برای رفع این نقاط پرخطر و پرحادثه یا حداقل نصب برج نوری انجام شود. 

سرهنگ نظری گفت: حدود هفت فقره از تصادفات مربوط به سقول خودرها به کانال‌های شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان است که علاوه بر تعیین سهم برای این شرکت در تصادفات با فرمانداری ویژه دزفول نیز در این رابطه مکاتبه شده است.

وی افزود: متاسفانه این کانال‌ها هیچ حفاظی نظیر نیوجرسی و گاردریل ندارند که انتظار می‌رود در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد. 

رئیس پلیس راه اندیمشک – خرم آباد بیان کرد: در گذشته از مهاجرین تا سیاه منصور تحویل شهرداری دزفول داده شده ولی متاسفانه هنگام بروز تصادف فوتی در این نقطه گفته می‌شود مربوط به شهرداری نیست و حوزه راهداری است.

وی افزود: مسیر پل چهارم تا میدان حمزه هیچ روشنایی ندارد ضمن اینکه بهتر است گاردریل این نقطه به نیوجرسی تبدیل شود.

لزوم ساماندهی تاکسی‌های برون شهری دزفول و رفع مشکل محدودیت تردد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: درخصوص وضعیت جاده سیاه منصور به آوج با مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان مکاتبه شده و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از این مسیر بازدید کرده است. 

امیر احسانیان خواستار همکاری پلیس راه برای ساماندهی تاکسی‌های برون شهری شد که رئیس پلیس راه اندیمشک –  خرم آباد محدودیت تردد تاکسی‌های شهری در جاده های برون شهری را یادآور شد و گفت: خروج تاکسی شهری از محدوده تعیین شده خلاف مقررات است مگر اینکه مجوز لازم از سوی استانداری صادر شود.

شهردار صفی آباد دزفول نیز در این باره اظهارداشت: در گذشته اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در مسیرهای دزفول به صفی آباد و سایر شهرهای اقماری تردد داشتند و مشکلی از نظر مجوز نبود اکنون وسیله‌ای برای این کار در اختیار نیست که باید برای آن چاره اندیشی شود.

علی انصاری افزود: در حال حاضر برخی تاکسی‌ها به صورت ناشناس در این مسیرها فعالیت دارند که باید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ساماندهی شوند.

رئیس پلیس راه اندیمشک- خرم آباد در این باره گفت: اکنون طبق آخرین دستورالعمل‌ها، خودروهای مسافرکش شخصی در صورت اخذ مجوز باید علاوه بر بیمه شخص ثالث، بیمه مسافر هم داشته باشند.

پایان قرارداد پیمانکار برای ترمیم گاردریل‌ها

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول نیز در این نشست گفت: قرارداد پیمانکار برای ترمیم گاردریل‌ها پایان یافته است ولی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای کوتاه مدت، امور مربوطه را انجام می‌دهد.

محمدرضا جعفر زاده خادم با اشاره به خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های شهرستان در سال گذشته افزود: طبق دستورالعمل‌ها، خط کشی جاده‌ها پاییز آغاز می‌شود مگر اینکه روکش جدیدی روی آسفالت انجام شده باشد. 

وی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درگیر برخی امور خارج از شرح وظایف شده است، اظهارداشت: ۲ نهاد به عنوان پیمانکار کار ساخت جاده را در احمد فداله برعهده دارند و دستگاه‌های ما درگیر این طرح هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی دزفول در این باره گفت: پیمانکاران باید در اجرای طرح‌ها، دستگاه‌ها و مصالح مورد نیاز خود را تامین کنند. 

جانشین راهنمایی و رانندگی دزفول نیز در این نشست بیان کرد: مدارس در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا غیرحضوری بودند و امسال بازگشایی می‌شوند؛ با توجه به اینکه همه دانش آموزان سرویس مدارس ندارند، شهرداری باید نسبت به هرس درختان اقدام کند. 

علی مرادیان پور با اشاره به وضعیت نامناسب گاردریل‌های مسیر زیباشهر، بلوار شهید دانش و بلوار دزفول به اندیمشک در برخی نقاط افزود: گاردریل‌های خطرناک یا جمع آوری شوند یا حداقل از حالت تیزی خارج شوند تا در صورت برخورد خودروها آسیب زیادی وارد نشود.

اختصاص یک میلیارد ریال برای ترمیم گاردریل‌های شهری دزفول

حسین رضا پناه مدیر ترافیک شهرداری دزفول نیز در این نشست گفت: نزدیک به ۳۰ تابلو برای عبور دانش آموزان نصب می‌شود ضمن اینکه خط کشی عابر پیاده بیش از ۱۲۰ مدرسه نیز طبق درخواست مدیران مدارس انجام می‌شود.

وی افزود: درخصوص اغلب گاردریل‌های شهری با پیمانکار صحبت شده و یک میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم آنها در نظر گرفته شده است.

علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول نیز خواستار ایجاد برج نوری در محل دوربرگردان جایگاه سوخت نساروند شد و اظهارداشت: این جایگاه سوخت در کنارگذر دزفول هیچ تابویی ندارد که باید اقدام لازم صورت گیرد.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دزفول در این رابطه اظهارداشت: یک ماه پیش تابلوهای این نقطه نصب شدند ولی متاسفانه به سرقت رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا