دسته‌بندی نشده

آسفالت برخی خیابان‌های دزفول به قبل از انقلاب برمی‌گردد

خلاصه خبر
  • شهردار دزفول نیاز فعلی آسفالت این شهر را حدود ۵۸۰ هزار مترمربع شامل لایه اول و روکش اعلام کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ تن قیر برای این میزان آسفالت نیاز است.

سید حسن عیسی زاده عصر یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آسفالت را مهمترین مطالبه مردم این شهر دانست و افزود: آسفالت نقش زیادی در رفاه، سلامت، امنیت و ایمنی شهروندان دارد و درصورت نبود روکش مناسب از نظر اقتصادی هم به آنها آسیب وارد می شود.

وی با بیان اینکه آسفالت برخی خیابان‌های دزفول به قبل از انقلاب برمی‌گردد، ادامه داد: آسفالت در دزفول به دلیل مواردی نظیر جنگ، شرایط خاص اقلیمی و ایجاد مناطق جدید شهری شرایط خوبی ندارد اگرچه اقداماتی صورت گرفته ولی کافی نیست.

شهردار دزفول با بیان اینکه قیر به دلیل کمیاب شدن و افزایش قیمت به بحث اصلی در زمینه آسفالت تبدیل شده است، گفت: آسفالت معابر دزفول با چالش‌های دیگری نظیر تامین مالی و فرسودگی ماشین آلات هم مواجه است.

وی نوسازی ماشین آلات را با توجه به هزینه‌ها دشوار خواند و افزود: پیگیری‌هایی برای وارد کردن قطعات و تعمیر ماشین آلات از طریق منطقه آزاد اروند انجام شده است.

اختصاص ۶۹۰ تن قیر برای آسفالت معابر شهر دزفول

عیسی زاده بیان کرد: پیگیریپهایی از طریق اینجانب، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای اسلامی شهر برای تامین قیر از شرکت ملی نفت، وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها انجام شد که درنهایت ۶۹۰ تن قیر به شهرداری دزفول اختصاص یافت و از همین هفته تحویل آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه یک پنجم نیاز شهر دزفول با این قیر تامین شده است، افزود: ۱۲۰ هزار مترمربع آسفالت تا پایان سهمیه قیر تخصیص یافته انجام می‌شود.

شهردار دزفول گفت: تلاش بر این است که با همکاری مراکز علمی، دانشگاه‌ها و مرکز مطالعات راه دانشگاه مدرس کار آسفالت معابر دزفول به صورت مهندسی و با انجام زیرسازی لازم انجام شود.

وی افزود: مناطق اولویت دار شهر دزفول برای آسفالت شناسایی شده‌اند که براساس آن، کار به صورت هدفمند پیش می‌رود و ادامه خواهد یافت.

عیسی زاده بیان کرد: درصورت تامین مابقی نیاز قیر شهر دزفول، پیش بینی می‌شود آسفالت تمام معابر نیازمند لایه اول یا روکش در مدت یک سال انجام شود. 

وی افزود: حدود ۳۰ هزار مترمربع آسفالت نیز طی ۶ هفته گذشته در خیابان‌های دزفول از جمله نیکان‌ها، شهید اعتمادپور، شهید بهشتی شمالی، ورودی زایشگاه، رویش، کندروی پیام آوران و کارمند شمالی انجام شده است.

شهردار دزفول همچنین درخصوص محل کارخانه آسفالت دزفول نیز گفت: اداره حفاظت محیط زیست و اهالی مهرشهر نسبت به فعالیت این کارخانه اعتراض دارند که با توجه به ضرورت و نیاز به فعالیت کارخانه امکان تعطیل شدن آن وجود ندارد البته در نظر داریم این کارخانه را جابه جا کنیم.

وی با بیان اینکه جابه جایی کارخانه نیازمند جانمایی، تامین مالی و بررسی فنی و نحوه بهره برداری است، افزود: محل کارخانه آسفالت در گذشته خارج از شهر بود ولی با توجه به ساخت و سازها و احداث مسکن مهر اکنون در نزدیکی منطقه شهری قرار گرفته است.

عیسی زاده اظهارداشت: علاوه بر جابه جایی که نیازمند امکان سنجی فنی و اقتصادی است به فکر بازیافت نخاله آسفالت هم هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا