اخبار دزفول

۶۹۰ تن قیر برای آسفالت معابر دزفول دریافت شد

به گزارش دزفوری از ایرنا، سید محمد حسن عیسی زاده افزود: نشستی قبل از عید با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد که در این نشست سهمیه قیر در اختیار شهرداری دزفول قرار داده شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۹۰ تن قیر تحویل شهرداری داده شده است، ادامه داد: قول مساعد تا تخصیص سه هزار تن قیر بنا به نیاز شهرداری داده شده است.

شهردار دزفول با اشاره به آغاز آسفالت معابر دزفول در آستانه چهارم خرداد روز دزفول بیان کرد: ۱۵ خیابان در زیباشهر و خیابان‌های زکریای رازی، حافظ، جامی، مالک اشتر، بلال، شهید مومن، شاه خراسان و چند خیابان از کوی پیام نور آسفالت شده‌اند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کمربندی شرق دزفول گفت: حجم عظیمی از خاکبرداری مسیر اجرای طرح انجام شده و بخشی از زمین‌های طرح تملک شده‌اند.

عیسی زاده با بیان اینکه احداث این کمربندی باعث تسهیل در تردد می‌شود، افزود: این کمربندی درنهایت از پشت مناطق نوبهار، بهاران و فرهنگ شهر عبور کرده و به بزرگراه متصل می‌شود.

۳۰ نقطه دزفول مشکل ترافیکی دارند 

شهردار دزفول نورپردازی ضلع غربی پل باستانی را از دیگر برنامه‌های شهرداری در آستانه چهارم خرداد دانست و اظهارداشت: اصلاح ترافیکی ۲ نقطه از جمله میدان‌های کتاب و رودبند در دستور کار است که این کار با هماهنگی شورای ترافیک و با استفاده از کارشناسان دانشگاه تربیت مدرس انجام خواهد شد.

وی افزود: ۳۰ نقطه شهر دزفول شامل چهارراه ها و معابر مشکل ترافیکی دارند که قرار است مشکلات آنها را با استفاده از مشاوران مرکز مطالعات راه و ترافیک دانشگاه تربیت مدرس برطرف کنیم.

عیسی زاده بیان کرد: تجهیزات بازی در ۲ منطقه کوی مدرس و طالقانی نصب و راه اندازی شده که مورد استقبال اهالی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: نورپرازی مناطق و تکمیل سرپوش گذاری زهکش مدرس قبل از سال آغاز شد و همچنان در حال انجام است.

شهردار دزفول گفت: با توجه به استقبال شهروندان برای پیاده روی در بلوار ملاصدرا، نورپردازی و احداث کندرو به منظور ایمن سازی مسیر در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه بلوار ملاصدرا یکی از خروجی‌های دزفول نیز به شمار می‌رود نورپردازی آن برای مباحث امنیتی نیز مفید است.

طرح جمع آوری و پردازش زباله‌ها اجرا می‌شود

عیسی زاده درخصوص مدیریت پسماند در شهر دزفول گفت: فرهنگ سازی، اقدامات برای کاهش پسماند و جمع آوری، تفکیک و پردازش پسماند در دستور کار بوده و قرار است در این زمینه همایشی برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه شهرداری برای جمع آوری و پردازش زباله‌ها افزود: قرار است از تجربه‌های سایر شهرها و همچنین کارشناسان دانشگاهی برای اجرای این طرح استفاده شود.

شهردار دزفول با بیان اینکه رایزنی‌هایی با کارخانجات سازنده تجهیزات انجام شده است، اظهارداشت: پردازش و بازیافت زباله علاوه بر اینکه هزینه‌های جمع آوری را کاهش می‌دهد، برای محیط زیست نیز مفید بوده و اشتغال زا است.

وی پاکسازی محله به محله را از دیگر اقدامات شهرداری دزفول در آستانه روز دزفول برشمرد و گفت: جاروکشی، لایروبی جوی‌ها و هرس و پیرایش فضای سبز در دستور کار است.

واحدهای ضایعاتی سطح شهر دزفول در یک سایت مستقر می‌شوند

شهردار دزفول با اشاره به پلمب تعدادی از واحدهای ضایعاتی مجاز و غیرمجاز با همکاری دادستان و نیروی انتظامی بیان کرد: تمام واحدهای ضایعاتی سطح شهر دزفول به صورت متمرکز در جاده ماهور برنجی در کنار سایت دفن پسماند مستقر خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر دیوارکشی و زیرسازی این سایت در حال انجام است.

عیسی زاده از امضای صورتجلسه تحویل زمین ترمینال فرودگاه به وسعت هشت هکتار از پایگاه چهارم شکاری به شهرداری در روز دزفول خبر داد و گفت: نقشه این زمین نهایی شده که با تحویل آن به شهرداری زمینه ایجاد مرز هوایی نیز فراهم می‌شود.

وی همچنین از برگزاری نخستین جلسه هیات عالی سرمایه گذاری در شهرداری دزفول خبر داد و اظهارداشت: این جلسه شیوه نامه مصوب وزارت کشور را دارد و به تصویب شورای اسلامی شهر دزفول رسیده است.

شهردار دزفول افزود: این کارگروه متشکل از مدیران شهرداری، شورای شهر، نماینده استانداری و کارشناسانی از فعالان حوزه سرمایه گذاری است و زمینه ساز تحول و تحرک در این حوزه در سطح شهر و شهرداری می‌شود.

۲ دستگاه آتش نشانی سبک و سنگین دزفول تعمیر اساسی شدند

شهردار دزفول درخصوص مشکلات و کمبود تجهیزات آتش نشانی گفت: با توجه به بافت قدیم دزفول، دسترسی دستگاه‌های آتش نشانی در برخی نقاط غیرممکن است لذا اقدام به تقویت دستگاه‌های سبک و موتورسیکلت آتش نشان کردیم.

وی افزود: چهار دستگاه موتورسیکلت و قایق با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خریداری کردیم و در حال انجام مقدمات برای تحویل آنها هستیم.

عیسی زاده همچنین به اورهال و تعمیر اساسی ۲ دستگاه سبک و سنگین آتش نشانی اشاره و بیان کرد: این دستگاه‌ها با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بازسازی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا