اخبار دزفول

شورای راهبردی رشد و توسعه دزفول، گام بلندی در راستای توسعه پایدار دزفول است

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای نماز جمعه این شهر افزود: خوشبختانه سواد رسانه‌ای مردم بالا رفته و هر خبر کذبی را نمی‌پذیرند. 

وی هدف دشمن از جنگ روانی را ایجاد چالش در زمان تحول دولت عنوان و بیان کرد: طبق نظر کارشناسان، ایران ۱۸۰ برابر کشورهای دیگر تحت هجوم اخبار جعلی است که این موضوع نشان می‌دهد دشمن خیلی از ایران عصبانی است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی رفع مشکلاتی نظیر معیشت و گرانی‌های لجام گسیخته را مطالبه اصلی مردم دانست و افزود: دشمن در تلاش است تا دولت جدید به جای مشکلات، درگیر اعتراضات باشد.

وی با بیان اینکه دشمن از مشارکت پرشور مردم در انتخابات عصبانی است، ادامه داد: دشمن انتظار داشت بعد از انتخابات ریاست جمهوری شرایط کشور ناآرام شود ولی فضای آرام ایجاد شده در پی تدبیر رئیس جمهوری منتخب و دعوت از سایر رقبا نقشه آنها را نقش برآب کرد.

امام جمعه دزفول گفت: رفع مشکلات و آرامش در کشور دشمن را نا امید می‌کند چراکه در صورت وجود مشکل می‌تواند جوانان را تحریک و ایجاد اغتشاش کند.

تنش آبی می‌تواند نتیجه نفوذ دشمن باشد
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به تنش آبی و مشکلات ایجاد شده برای کشاورزان گفت: تلف شدن دام‌ها و کشاورزی ناراحت کننده بود البته باید این نکته را مدنظر داشت که مشکل کم آبی مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه به سه دهه قبل بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه منابع آب به خوبی مدیریت نشدند، افزود: خوزستان مشکلات زیادی را به خود دیده و باید با تدبیر و عقلانیت و ارزش دادن به مردم غیور خوزستان به دنبال راه چاره باشیم.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه هرگز نا امنی را بر نمی‌تابیم، گفت: مسوولان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و با افراد مسلحی که جان مردم، بسیج و نیروهای انتظامی را به خطر می‌اندازند به شدت برخورد کنند.

وی با بیان اینکه حساب آشوبگران دست نشانده دشمنان با جوانان فریب خورده جدا است، افزود: جوانانی که جزو عوامل اصلی اغتشاش نبودند مورد عفو قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با قدردانی از نیروهای بسیج و انتظامی که اجازه ندادند اغتشاش در دزفول شکل گیرد، بیان کرد: رییس جمهوری منتخب تشکیل شورای راهبردی را پیشنهاد دادند و فرمودند حتی یک روز نباید رسیدگی به مشکلات خوزستان را عقب بیندازیم.

وی افزود: قرار است استاندار ویژه برای خوزستان درنظر گذفته شود تا بتواند مشکلات استان را به خوبی در جلسات هیات دولت مطرح و رسیدگی کند.

امام جمعه دزفول با اشاره به بیانات رهبر مقام معظم رهبری درخصوص مشکلات خوزستان گفت: حضرت آقا هم در این زمینه دغدغه دارند به گونه ای که در مورد مشکلات خوزستان عنوان کردند این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده و اگر رسیدگی‌های لازم توسط مسوولان انجام می‌شد این مشکلات پیش نمی‌آمد.

وی با اشاره به وضعیت آب کشاورزی دزفول اظهارداشت: کشاورزان تعهد دادند کشت تابستانه نداشته باشند و به جای آن کشت پاییزه را انجام دهند.

اولویت دولت بعد تحقق مطالبات برجا مانده رهبر معظم انقلاب باشد

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: اولویت دولت بعد می‌تواند تحقق مطالبات بر جا مانده رهبر معظم انقلاب نظیر رسیدگی به معیشت و مقابله با مافیای واردات که کمر تولید را شکسته، باشد.

وی با اشاره به طرح بزرگ خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک را طرحی مهم و راهبردی خواند و افزود: خارجی‌ها در سال‌های گذشته این طرح را تحریم کردند ولی ۲۵ پیمانکار داخلی با همدلی و کار جهادی توانستند این طرح بزرگ را اجرا کنند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه یکهزار کیلومتر خط انتقال در این طرح ایجاد شده است، گفت: با اجرای این طرح می‌توان روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام را از بوشهر به دریای عمان منتقل کرد؛ علاوه بر آن هنگام بسته شدن تنگه هرمز مشکلی برای صادرات نفت کشور ایجاد نمی‌شود.

شورای راهبردی رشد و توسعه دزفول گام بلندی در راستای توسعه پایدار دزفول است

امام جمعه دزفول با اشاره به تشکیل شورای راهبردی رشد و توسعه این شهرستان با حضور شخصیت‌های برجسته دزفول بیان کرد: با ایجاد این شورا گام بلندی برای توسعه پایدار دزفول برداشته شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های هفت گانه این شورا افزود: پیشنهاد دادم یک بانک اطلاعات از شخصیت‌های دزفول تهبه شود تا به شورای راهبردی رشد و توسعه دزفول کمک فکری دهند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تبریک عید غدیرخم و سالروز تاسیس نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ گفت: مردم باید قدر عالمان شهرستان دزفول را بدانند تا دچار آسیب و لطمات نشوند.

وی قدرشناسی از عالمان را باعث رشد و بلوغ دینی دانست و افزود: متاسفانه برخی شخصیت‌ها و متدینین دزفول در نماز جمعه یا کم شرکت می‌کنند یا شرکت نمی‌کنند حال آنکه همواره بزرگان دین بر حضور و برگزاری نماز جمعه تاکید داشته‌اند. 

امام جمعه دزفول در پایان با تسلیت درگذشت جانباز علیرضا شهربانو زاده اظهارداشت: این رزمنده در راه اسلام تلاش زیادی کرد و در دفاع از حریم اهل بیت نیز حضور اثرگذاری داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا