اخبار دزفول

آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در دزفول از زبان فرماندار

خلاصه خبر
  • فرماندار ویژه دزفول: یکهزار و ۱۳۶ واحد مسکونی شامل ۳۷۲ واحد در زیباشهر و ۷۶۴ واحد در مهرشهر در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان دزفول ساخته می‌شود.

علی فرهمندپور روز جمعه در جریان بازدید از کارگاه طرح اقدام ملی مسکن در زیباشهر دزفول در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته بازدیدی از این طرح انجام و مقرر شد ادارات خدمات رسان اقدامات لازم را برای تسهیل در اجرای این طرح انجام دهند.

وی ادامه داد: برخی ادارات پای کار آمدند و اقدامات لازم را انجام دادند و برخی ادارات دیگر نیز در حال اخذ مجوزها از استان هستند.

فرماندار ویژه دزفول مشکل آب را یکی از مسایل اساسی کارگاه طرح اقدام ملی مسکن در زیباشهر عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه شبکه آب منطقه انجام نشده نیاز است که آب موقتی برای کارگاه ایجاد شود که اداره آبفا اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد. 

وی سفر هفته گذشته خود به تهران را یادآور شد و افزود: مشکلاتی درخصوص پرداخت تسهیلات برای مجموعه ۲۰۰ واحدی مسکن مهر ایجاد و این تسهیلات از ۱۰ سال قبل بلوکه شده بودند که برای آزادسازی آنها همراه با نماینده دزفول به وزارت راه و شهرسازی رفتیم و قرار بر این شد این تسهیلات آزاد و مشکل این واحدهای مسکونی رفع شود. 

فرهمندپور با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درخصوص تسهیلات و سهم آورده طرح اقدام ملی مسکن گفت: سهم آورده برخی متقاضیان طرح اقدام ملی در دسترس نیست که امیدواریم به منظور پیشرفت کار آزادسازی شوند. 

۱۱۸ خانوار دارای معلول و مددجو صاحب خانه می‌شوند

فرماندار ویژه دزفول همچنین درخصوص خانه دار کردن خانواده‌های دارای معلول و مددجویان زیرپوشش بهزیستی این شهرستان گفت: بهزیستی دزفول حدود ۷۹۲ خانوار دارای معلول و مددجوی فاقد خانه را در سطح شهرستان شناسایی کرده است.

وی افزود: طی جلساتی که در تهران داشتیم، قطعه زمینی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی در زیباشهر اختصاص یافته که قرار است برای ۱۱۸ نفر از خانوارهای دارای معلول و مددجو خانه ساخته شود. 

فرهمندپور اظهارداشت: برای خانواده‌های تک معلولی قرار شد مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و برای خانواده‌های دومعلولی مبلغ یک میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی بهزیستی درنظر گرفته شود.

وی هدف از این اقدام را خانه دار کردن این خانواده‌ها و مددجویان دانست و افزود: سایر متقاضیان زیرنظر بهزیستی نیز در مرحله بعد در طرح اقدام ملی مسکن سهیم خواهند شد.

تکمیل ۲۰۰واحد مهرشهر دزفول آغاز شده است

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به آغاز تکمیل طرح مسکن مهر این شهرستان گفت: حدود ۲۰۰ واحد مسکونی در مهرشهر نیمه تمام باقی مانده بود که عملیات تکمیل آنها آغاز شده است.

وی مشکل اصلی پیش روی تکمیل این واحدها را آورده متقاضیان دانست و افزود: اگر اعضا به موقع آورده خود را بیاورند کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود چراکه مشکل خاصی از نظر بروکراسی اداری و تسهیلات و مدارک مورد نیاز نداریم. 

فرهمندپور با بیان اینکه میزان آورده اعضا بستگی به نوع طرح مسکن مهر یا اقدام ملی مسکن دارد، گفت: تسهیلات آنها که تشکیل پرونده داده‌اند ۴۰ میلیون تومان است ضمن اینکه اکنون تسهیلات مسکن تا ۳۰۰ میلیون تومان بستگی به توانمندی فرد رسیده البته هنوز تصویب نشده است.

مشکل آب کارگاه طرح اقدام ملی مسکن زیباشهر ظرف ۲ هفته برطرف می‌شود

فرهمندپور با اشاره به مشکل آب کارگاه طرح اقدام ملی مسکن در زیباشهر گفت: شبکه آبرسانی این منطقه یک طرح بزرگ است که هنوز طراحی و اجرا نشده ولی فعلا با توجه به اینکه پیمانکار با تانکر آب را به محل کارگاه منتقل می‌کند قرار است شرکت آبفا ظرف مدت ۲ هفته آب به کارگاه برساند. 

وی افزود: برخی پیمانکاران برای رفع مشکل، استخر ایجاد یا تانکر مستقر کرده‌اند که طبق قول شرکت آبفا این مشکل برطرف خواهد شد.

برق کارگاه اقدام ملی مسکن زیباشهر با ۲۵ میلیارد ریال هزینه تامین شد

مدیر شرکت توزیع برق دزفول نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: برق مورد نیاز برای کارگاه ساخت ۳۷۲ واحد طرح اقدام ملی مسکن در زیباشهر تامین شده است. 

محسن نمازی فر با بیان اینکه ۲۵ میلیارد ریال برای برق رسانی به این کارگاه هزینه شده است، افزود: در حال حاضر سه دستگاه ترانس برق در کارگاه نصب شده که بعد از تکمیل طرح، ۶ دستگاه دیگر نصب می‌شود. 

وی ادامه داد: یکهزار و ۵۰۰ متر شبکه متوسط و حدود ۳۰ پایه برق نصب شده است. 

به گزارش ایرنا مسایل و مشکلات کارگاه طرح اقدام ملی مسکن در زیباشهر دزفول روز جمعه توسط فرماندار و معاون عمرانی وی بررسی شدند. 

مدیران آبفا، شرکت توزیع برق و اداره بهزیستی دزفول نیز در این بازدید حضور داشتند. 

۲ نفر از پیمانکاران فعال در کارگاه طرح اقدام ملی مسکن در زیباشهر دزفول در این بازدید مشکلات خود را بیان کردند. 

تامین آب و آزادسازی سهم آورده متقاضیان از مسایل مطرح شده از سوی این پیمانکاران بودند که فرماندار دزفول دستور رسیدگی به این مشکلات را داد. 

همچنین پیمانکاران از اداره توزیع برق دزفول بابت رساندن برق به این منطقه قدردانی کردند.

فرماندار ویژه دزفول طی تماس با مدیر بانک مسکن شعبه دزفول خواستار آزادسازی سهم آورده متقاضیان برای پیشبرد طرح شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا