اخبار دزفول

امام جمعه: جلوی یک فاجعه اقتصادی در دزفول گرفته شد

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود: یک فاجعه اقتصادی بزرگ در دزفول درشرف وقوع بود که با حضور سریع نماینده و فرماندار جلوی آن گرفته شد.
وی ادامه داد: کارخانجات صنعتی فتح دزفول در سال ۷۷ با حضور مقام معظم رهبری راه اندازی و زمین آن در یک نقطه مرغوب از سوی فرمانداری واگذار شده بود.

وی با بیان اینکه زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر در این کارخانجات فراهم شده بود، ادامه داد: این مجموعه در سالهای اخیر غیرفعال بود و اخیرا مطلع شدیم تجهیزات آن که قطعات راه آهن و خطوط انتقال برق تولید می کرد و دارای تجهیزات، سوله های مختلف و ماشین آلات کامل بود در حال انتقال به شهر دیگر بود.

امام جمعه دزفول اظهارداشت: برخی افراد قصد دارند با این اقدام یک فاجعه اقتصادی در دزفول رقم بزنند ولی بدانند مسوولان شهرستان اجازه تغییر کاربری این زمین و فروش آن را نخواهند داد.
وی افزود: نامه ای در این خصوص به مقام معظم رهبری ارسال و بیان شده قصد فروش این کارخانه را دارند، از مدعی العموم و آیت الله رئیسی نیز تقاضا می شود به این موضوع ورود کنند و جلوی این فاجعه را بگیرند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: فعلا جلوی انتقال این تجهیزات گرفته شده تا اقدام جدی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح‌های عمرانی دزفول گفت: ۲ پروژه بزرگ در کوی مدرس و طالقانی دزفول شامل پوشش کانال و درین فاضلاب مدرس است که شهرداری در این خصوص ورود کرده و ۷۰ میلیارد  ریال برای آن در نظر گرفته شده است. 
امام جمعه دزفول با قدردانی از اقدامات محرومیت زدایی در شهرستان اظهارداشت: یک ورزشگاه بزرگ نیز در این منطقه محروم در حال ساخت است.

خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه گفت: ‏برخی مسئولان این روزها در برابر دشمن با ضعف و واگرایی عمل می‌کنند که این عمل موجب گستاخ شدن دشمن می شود.

وی افزود: اگر در مقابل دشمن ایستادگی کنیم دشمن عقب نشینی می کند ولی اگر در حوزه های دفاعی، فرهنگی و دیپلماسی اقتصادی قوی باشیم و با اقتدار عمل کنیم دشمن جرات تحرک علیه مارانخواهد داشت.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: در وضعیت اقتصادی کنونی کشور و گرانی های لجام گسیخته زمزمه افزایش نرخ ارز دولتی خطرناک است و شوک سنگینی به کشور وارد می کند، راهکارهای زیادی در این خصوص ارائه شده که ارائه آنها نیازمند همت، شجاعت و اهتمام جدی مسئولان است.
وی با انتقاد از افزایش قیمت مرغ افزود: دولت باید وضعیت نقدینگی را مدیریت کند و جلوی جولان این افراد را بگیرد.
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز با تسلیت درگذشت آیت‌الله محمد یزدی گفت: ایشان از چهره های انقلابی بود که قبل از انقلاب در کنار امام بود و پیام‌های وی را به سراسر کشور می رساند.
وی همچنین شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده را ضایعه بزرگی برای کشور دانست و بیان کرد: هرگز از سیلی سخت نمیگذریم و در مجازات عاملان جنایت تردید نخواهیم داشت زیرا بیخیالی در این خصوص، راه جنایت را برای دشمن باز می کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم پاسخ مناسب به دشمن صهیونیستی گفت: تاخیر در اقدام مناسب و بهنگام آمادگی روحی مردم را خدشه دار خواهد کرد که مسوولان باید این موضوع را مد نظر داشته باشند.
خطیب جمعه دزفول گفت: دبیرکل سازمان ملل ایران را دعوت به خویشتن داری در این خصوص کرده این در حالی است که هیچ واکنشی علیه اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی نشان نداده است.
وی افزود: انتقام سخت دانشمند هسته‌ای چیزی جز اخراج آمریکا از منطقه نیست.
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های امروز سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و گفت: باید در کنار شعار وحدت به محتوا و عملیاتی شدن وحدت نیز توجه کرد.

وی افزود: وحدت دانشگاه و حوزه موجب نزدیک شدن دانشگاه به ارزش‌های دینی، شکست نقشه های دشمن، سازندگی و رفع نیازهای جامعه و در نهایت رشد و بالندگی کشور خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا