اخبار دزفول

بهره‌برداری از سه طرح خدماتی تولیدی در دزفول

خلاصه خبر
  • سه طرح تولیدی خدماتی با صرف ۳۸۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان محلی در دزفول بهره برداری شد.

این طرح‌ها شامل افتتاح مرکز معاینه فنی خودروهای سبک چهارم خرداد روبروی گلزار شهدای شهیدآباد، طرح تولید سطل زباله فلزی و چرخ صنعتی شرکت اکسین مهتاب صدف واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ و واحد تولیدی پلاستیک جوهر واقع در شهرک صنعتی شماره یک هستند.  
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها با گرامیداشت دهه فجر گفت: امروز مرکز معاینه فنی شمال خوزستان با حمایت فرماندار و بخش خصوصی بدون گرفتن هیچگونه تسهیلاتی افتتاح شد که البته باید این حمایت‌ها بیشتر شود.

سیداحمد آوایی هزینه راه اندازی مرکز معاینه فنی دزفول را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز بخش زیادی از مشکلات مردم حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در گام دوم مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین  نیز راه اندازی خواهد شد، ادامه داد: وظیفه ما حمایت از  بخش خصوصی در تمام زمینه‌ها است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مسوولان پیگیر راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز هستند تا بار زیادی از مشکل ترافیکی و گرفتاری مردم حل شود.

وی با بیان اینکه تردد به مرکز استان با راه اندازی این مرکز به حداقل می رسد، افزود: طرح دیگر نیز بهره برداری از شرکت رایان پلاستیک است که توسط افراد تحصیل کرده و عضو هیات علمی دانشگاه اجرا شده و کیسه پلاستیک با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید می‌کند که قابلیت رقابت دارد.

فرماندار ویژه دزفول نیز گفت: دومین مرکز معاینه فنی با نام چهارم خرداد بهره برداری شد که پیگیری نماینده، اعضای شورای شهر و شهرداری که این ملک را برای راه اندازی این مرکز در اختیار بخش خصوصی قرار دادند جای قدردانی دارد.
علی فرهمندپور افزود: در فاز دوم مرکز معاینه فنی ماشین های سنگین که یکی از مطالبه های مهم  مردم است نیز در آینده افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح دیگر نیز دستگاه‌ها و مخازن فلزی از جمله سطح زباله تولید می کند که  فعالیت این طرح ها  با ارائه تسهیلات افزایش خواهند یافت.
مسعود نوری پور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز گفت: در این مرکز که دومین مرکز معاینه فنی دزفول است کالیبراسیون خودروهای سبک گازی و بنزینی انجام می شود.
وی افزود: با توجه به وجود خودروهای سنگین برای حمل و نقل کشاورزی در دزفول، راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین نیز نیاز است که مجوز آن گرفته شده و امیدواریم به زودی راه اندازی شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز گفت: با بهره برداری از طرح اکسین مهتاب صدف تولید کننده سطل زباله فلزی و چرخ صنعتی برای ۲۵نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده و برای اجرای آن ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
محمد غلامی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح تولید نایلون هزینه شده است، افزود: با اجرای  طرح تولید نایلون رایان پلاستیک برای ۲۰ نفر اشتغالزایی شده است.
وی ادامه داد: این ۲ طرح متقاضی تسهیلات بانکی هستند که به استان معرفی و شامل مصوبه ستاد تسهیل و تبصره ۱۸ سازمان صمت شده اند که به بانک معرفی شدند.
غلامی گفت: با اجرای این سه طرح برای ۶۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

۱۰۱ طرح به مناسبت دهه فجر در دزفول بهره برداری می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا