اخبار دزفول

پنج میلیارد ریال برای مرمت پل قدیم دزفول تخصیص یافت

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول در نشست شورای اداری با اشاره تخصیص پنج میلیارد ریال برای مرمت پل قدیم این شهرستان گفت: امید است مرمت این پل با تامین اعتبار استانی شتاب گیرد.

مهدی چناری تامین اعتبار برای مرمت بقعه ادریس نبی و ارائه تسهیلات برای صنایع دستی در بخش چغامیش دزفول را یادآور شد و افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مطالعات بافت تاریخی دزفول تامین شده است.

وی به تامین ۹۰۰ میلیون ریال برای مرمت بافت قدیم و سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای مرمت چهار خانه تاریخی اشاره و بیان کرد: دزفول به عنوان شهر ملی کپو ثبت شده و حدود ۷۰ درصد از روند پرونده جهانی شدن عنوان انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه خانه تاریخی گلچین برای دبیرخانه شهر ملی کپو در نظر گرفته شده است، گفت: پیگیری‌هایی برای ایجاد موزه باستان شناسی در دزفول انجام شده که قرار است استانداری خوزستان ۵۰ درصد اعتبار و وزارت میراث فرهنگی ۵۰ درصد مابقی را برای ساخت این موزه تامین کنند.

وی افزود: آثار زیادی از شهرستان دزفول در موزه ملی و برخی در خارج از کشور نگهداری می‌شوند که با راه اندازی موزه باستان شناسی می‌توان آثار ارزشمند شهرستان را در این موزه نگهداری کرد.

چناری با قدردانی از پیگیری‌ و توجه نماینده و فرماندار دزفول به آثار تاریخی این شهرستان اظهارداشت: شور و اشتیاق خاصی بین سرمایه گذاران دزفول برای احیای بناهای تاریخی شهرستان ایجاد و مرمت ۱۰ بنای تاریخی در بافت قدیم دزفول آغاز شده است.

وی با اشاره به تعیین عرصه و حریم تپه‌های تاریخی چغابنوت و چغاپهن افزود: روند ثبت خانه تاریخی قلقچی، بیمارستان زیرزمینی دزفول، مزار شهید بهمن درولی، سنگر مسجد نجفیه، مزار قطعات دست و پا، دریاچه تمی و روستاهای لیوس و نورآباد در حال انجام است ضمن اینکه عروسک بومی و قلم نی دزفول ثبت ملی شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به ضعف زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان گفت: ۱۷ سوئیت به واحدهای اقامتی هتل آوان و ۲۷ سوئیت در هتل آپارتمان آسمان اضافه شده است.

وی پرداخت ۳۹ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در دزفول را یادآور شد و افزود: ۸۵ فقره وام کارگاهی در ماه‌های اخیر در روستاهای دزفول نظیر اسلام آباد و پامنار اعطا شده و ۱۵۰ کارت صنعتگری در شهرستان صادر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا