اخبار دزفول

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ طرح عمرانی در دانشگاه جندی شاپور دزفول

به گزارش دزفوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین به صورت ویدیو کنفرانس گفت: دانشگاه جندی شاپور دزفول با وجود اینکه تازه تاسیس است ولی با حرکتی پرشتاب در حال توسعه است و امیدواریم طرح‌های آن با همکاری مسوولان این شهرستان با شتاب بیشتر اجرا شوند.

منصور غلامی با اشاره به پیشینه باستانی دانشگاه جندی شاپور دزفول افزود: امید است این دانشگاه با تلاش جهادی در دزفول احیا شود و موفقیت‌های آن تداوم یابند.

سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز در این آیین خواستار حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای پیشبرد طرح‌های این دانشگاه شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: کلنگ زنی فاز نخست محوطه‌سازی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اسفندماه سال ۹۷ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شده بود که اکنون به بهره برداری رسید.
محمدرضا عصاری افزود: عملیات محوطه سازی دانشگاه جندی شاپور دزفول در وسعت ۴۰ هکتار با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال و در مدت ۱۸ ماه انجام شده است.

وی ادامه داد: اقداماتی نظیر ایجاد تاسیسات زیربنایی، کانال زهکشی، عملیات روشنایی، پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰ خودرو، ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار به وسعت ۴۰ هکتار، ۲۵ هزار مترمربع آسفالت و کاشت ۴۰ هزار اصله درخت در عملیات محوطه سازی این دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: امید است تا ۲ سال آینده فاز دوم محوطه سازی دانشگاه نیز انجام شود.
عصاری با اشاره به آغاز عملیات ساخت دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه بیان کرد: بهره برداری از این دانشکده باعث افزایش ظرفیت‌های آموزشی و پژوهش‌های کاربردی و بنیادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دانشکده در چهار طبقه شامل سالن آمفی تئاتر، فضای اداری و آموزشی است، افزود: طراحی و معماری دانشکده مهندسی مکانیک از معماری دانشگاه جندی شاپور باستان الگو گرفته شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهارداشت: دانشکده مهندسی مکانیک به عنوان یک طرح ملی و جزو طرح‌های سازمان برنامه و بودجه آمده و برای آن ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی افزود: دانشکده مهندسی مکانیک پنج هزار مترمربع زیربنا دارد که بهره برداری از آن یکی از اقدامات موثر در توسعه زیرساخت‌های آموزشی، مهندسی و پژوهشکده‌های کاربردی است.
عصاری گفت: دانشگاه صنعتی جندی شاپور به سمت دانشگاه‌های جامعه محور پیش می‌رود و با بهره برداری از دانشکده مکانیک با نیازهای آتی و رویکرد دانشگاه‌های جامعه محور همخوانی دارد.
وی با بیان اینکه این دانشکده طبق پیش بینی سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد، افزود: توجه دولت به توسعه آموزش عالی در شمال خوزستان در شرایط اقتصادی کنونی نشان از اهمیت آن است.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بیان کرد: این دانشگاه دارای ۶ دانشکده مصوب، سه هزار دانشجو و ۸۰ عضو هیات علمی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد اعضای هیات علمی به ۱۰۰ نفر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ۲۰ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند، افزود: پژوهشکده جندی شاپور از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده که ظرفیت خوبی در شمال خوزستان محسوب می‌شود.

بازدید از روند ساخت مسجد دانشگاه صنعتی جندی شاپور

عصاری همچنین در جریان بازدید از روند ساخت مسجد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: تاکنون حدود ۲.۸ میلیارد ریال برای ساخت این مسجد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی پیرامون مسجد در حال ساخت است، افزود: این مسجد یکهزار و ۲۲۵ مترمربع مساحت دارد و تلاش شده به بهانه‌های مختلف دانشجویان را دور مسجد جمع کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه این مسجد در وسط دانشگاه قرار داده شده است، اظهارداشت: اکنون برای تکمیل مسجد به مشکل مالی برخورده‌ایم و انتظار داریم مساعدت لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی ساخت مسجد را حداقل کار فرهنگی برای سه هزار دانشجوی جوان این دانشگاه دانست و افزود: تلاش بر این است در گام نخست، شبستان مسجد برای برپایی فریضه نماز آماده و بهره برداری شود.

سه هزار جوان در دانشگاه جندی شاپور وجود دارد که داشتن این مسجد حداقل کار فرهنگی است.

امام جمعه دزفول نیز در این بازدید گفت: آینده نگری خوبی در ساخت مسجد دانشگاه صورت گرفته است و این مجموعه فرهنگی تا سال‌ها نیاز دانشگاه را برطرف می‌کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: انتظار می‌رود شبستان این مسجد در نخستین گام راه اندازی شود تا فریضه نماز در این مکان برپا شود چراکه همین نماز جماعت باعث خیر و برکت در این مجموعه فرهنگی خواهد شد.

به گزارش دزفوری، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار دزفول، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول، اعضای شورای شهر دزفول و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در این آیین حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا