تاریخ دزفولدزفول شناسیویژه

چهار خرداد، روز ملی مقاومت و پایداری، روز دزفول

به مناسبت ۴ خرداد، روز ملی مقاومت و پایداری مردم قهرمان دزفول :

دوباره گل از غنچۂ تقویم شکفت و روزشمار، چهارم خرداد را برای همه نمایان کرد. چهارم خرداد نمادِ ایستادگی و پایداری مردم شریف دزفول است؛ اما غزلِ طوفانیِ مقاومت دزفول، در این روز و حتی در دوران هشت سالۂ دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود و پایان نمی‌پذیرد.

بیت‌های این غزلِ ناب و پرفراز و نشیب چنان خیره کننده و حیرت‌آور است که در عرصۂ تماشا مجال جلوه‌گری و بزم‌آرایی یافته و قلبِ هر انسان آزاده‌ای را شیفته و مجذوب خویش می‌سازد.

مردم قهرمان دزفول با قلب‌هایی سرشار از باورهای مقدس و آسمانی و همراه با شور و حرارتی وصف‌ناشدنی، لحظه‌ها و صحنه‌های دلنشین و بی نظیری از ایثار، مقاومت و هم‌‌بستگی را در بلندای تاریخ معاصر به ارمغان آوردند.

مقاومت دزفول در برابر آماج حمله‌های خونین و موشک‌های سهمگین دشمن، آواز امید و پیروزی را در کشور طنین انداز کرد و روحی تازه در حماسۂ ملی ایران دمید.

هنوز که هنوز است گرمای شعله‌های سوزندۂ جنگ و درد عمیق زخم‌های آن، بُغضی اشک آلود و اندوهی گران را بر چهره مردم شهر و بازماندگان آن روزها می‌نشاند.
هنوز می‌توان از عمق چشم‌ها و ظرافت لبخندِ مادران و پدران شهدا، آغوش گرم و عطر دلبرانۂ فرزندِ شهیدشان را استشمام و لمس کرد.

«الف دزفول» همچنان ما را به‌ هم پیوند می‌دهد؛ پیوندی دلنشین و ناگسستنی. نباید اجازه داد رشادت‌ها و فداکاری‌های دیار مقاومت و خاکی که به بهای گزاف حفظ و نگهداری شده به فراموشی سپرده شود؛ چرا که دزفول هنوز هم در حال مقاومت است…
سلام و درودی بی پایان بر روح پر شکوه شهیدان.

به قلم: محمدرضا همتی

دو پوستر اختصاصی دزفوری به مناسبت روز دزفول و مقاومت و پایداری مردم مقاوم دزفول

۴ خرداد، در تقویم ملی کشور به نام روز ملی مقاومت و پایداری نام‌گذاری گردیده تا یاد و خاطره شهدای مقاومت شهرستان دزفول برای همیشه در تاریخ بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا