اخبار دزفولویژه

دزفول را به زیبایی پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری کردند

خلاصه خبر
  • فرمانده کل سپاه پاسداران: شهر دزفول در دوران دفاع مقدس زیر باران آتش بود، خانه‌ها ویران می‌شد اما قلب‌ها مطمئن بود و افراد حاضر در شهر حامی و پشتیبان رزمندگان در جبهه بودند.

به گزارش دزفوری سردار حسین سلامی روز چهارشنبه در گردهمایی رزمندگان دزفول با محوریت گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار محمدحسن کوسه چی در حسینیه ثاراله دزفول افزود: قرن پیش را قرن بردگی مسلمانان، مستضعفان و قرن جهالت مدرن نامگذاری کردند ولی منطق انقلاب، برهم زدن این آرامش و فروپاشی این منطق و بعثت دوباره اسلام است.

سردار سلامی قرن جدید را قرن گسترش آگاهی، طلوع ارزش‌ها و جغرافیای پیشرفت اسلام و پس گرفتن سرزمین های اشغالی دانست و اظهارداشت: در سال‌های گذشته زانو نزدیم و کرنش نکردیم و دست نیاز به سوی هیچکس دراز نکردیم و در  مسیر استقامت ماندیم.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت رهبر می خواهد، افزود: امروز نیز امام مسلمانان در نقطه مرکزی یک میدان جهانی بی واهمه و با قلب مطمئن ایستاده است؛ دشمنان نیز به مرور در حال عقب نشینی هستند و سیاست های آنها با بیدارشدن ملت‌ها دیگر نتیجه بخش نیست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرن پانزدهم را قرن زوال قدرت‌های شیطانی خواند و گفت: این کشورها جنگ های بزرگ جهانی در سده اخیر به راه انداختند و صدها هزار نفر کشته و آوارگان زیادی بر جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی سوریه، عراق و  یمن ارمغان غرب برای مسلمانان است، افزود: آثار تهاجم غرب در ویتنام، ژاپن و سایر نقاط مشهود است و هنوز گرمای بمب های اتمی صورت ها را می سوزاند.

سردار سلامی با بیان اینکه تاریخ متجاوزان به انقضا رسیده و در مقابل حق محکوم به فنا هستند، بیان کرد: هدایت‌های سرشار از حکمت مقام معظم رهبری شگفت انگیز است و تصمیمات لحظه‌های سخت و سرنوشت ساز ایشان امنیت، رفاه و پیشرفت ایران و سایر مسلمانان را به همراه داشته است.

هشدار جدی فرمانده سپاه به صهیونیست‌ها؛ ما انتقام می‌گیریم

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صهیونیست هایی که همواره در محاسبات اشتباه می کنند و زیر ضربات قرار گرفته اند هشدار داد دست از شرارت بردارند وگرنه این روزنه های کوچک رو به جهان نیز برایشان  بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما فقط برای شهدایمان تشییع جنازه نمی‌گیریم، افزود: ما انتقام می‌گیریم این یک پیام جدی و واقعی است؛ دشمن اگر از حوادث عبرت نگیرد طعم تلخ ضربات ما را خواهد چشید.
 

استراتژی‌های دشمن سپاه را از هر نظر قوی‌تر کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کاخ سفید اعتراف کرد استراتژی‌ها و تحریم‌های اعمال شده سپاه را از هر نظر قوی تر کرده و این اعتراف دشمن بهترین قضاوت است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ایران پس از هشت سال دفاع مقدس، تحریم، تلاش دشمن برای انزوای سیاسی، تهاجم روانی و سال‌ها عملیات رسانه ای، تهاجم تروریستی و فرهنگی را پاسخ داده و توانسته است دشمنان بزرگ را خسته کند و قدرت آنها را به زوال بکشاند.
وی درخصوص قضاوت اخیر کاخ سفید در مورد ایران گفت: سخنگوی کاخ سفید در روزهای اخیر اعلام کرده  سیاست تحریم و فشار، ایران را قوی تر و تهاجمی تر از هر زمان زمان کرده است. 
سردار سلامی ستایش دشمن از طرف مقابل را بهترین قضاوت دانست و بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد واقعیت ده ها برابر بیشتر است.

مردم دزفول آموزگاران مقاومت ایران اسلامی هستند

سردار سلامی مردم دزفول را آموزگاران مقاومت ایران اسلامی دانست  هستند سال‌های آینده سال‌های سرافرازی ایران اسلامی است، قول  می دهیم هرگز اجازه نمی دهیم بیگانه ای امنیت، حیثیت، منفعت و سرزمین عزیزمان را مورد تهدید و خطر قرار دهد.

وی خوزستان را نگین درخشان مقاومت ایران اسلامی در دوران ‌باشکوه دفاع مقدس دانست و افزود: مقاومت مردم دزفول طی سال‌های جنگ، ملت ایران را در مسیر مقاومتی سرنوشت ساز قرار داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقاومت، ایستادن در یک نقطه و برای یک مقطع خاص نیست، گفت: مقاومت یک حقیقت جاری در روح یک ملت و الهام یافته از یک رهبر امام و یک پیشوا است.

وی با بیان اینکه دزفول را به زیبایی پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری کردند، افزود: مردم دزفول زیر باران موشک‌ها ماندند و جوانانشان را به سوی خطوط مقدم صحنه های نبرد سخاوتمندانه بدرقه کردند و افرادی که در شهر ماندند نیز از رزمندگان حمایت کردند.

سردار سلامی بیان کرد: شهر دزفول در دوران دفاع مقدس زیر باران آتش بود، خانه‌ها ویران می‌شد اما قلب‌ها مطمئن بود و افراد حاضر در شهر حامی و پشتیبان رزمندگان در جبهه بودند.

 وی بیان داشت: مردم دزفول در جنگ زندگی می کردند و در زندگی می جنگیدند و همین امر عاملی شد تا این شهر همانند ستاره ای درخشان در کهکشان مقاومت ایران بزرگ بدرخشد.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مدیون شهیدانی چون حاج احمد سوداگر و شهید محمد حسن کوسه چی که مهر زیبایی بر جبین دزفول قهرمان زدند هستیم، افزود: در جنگ تا زمانی که مردان و زنان شهر را ترک نکنند، شهر ماندگار و استوار می جنگد که همین امر در دزفول رخ داد و کلید فتح بود.

وی شهرها را کانون مقاومت دانست و گفت: همه شهرهای خوزستان از جمله دزفول، آبادان، خرمشهر، اهواز، سوسنگرد، شوش و اندیمشک خطوط مقدم نبرد بودند.

سردار کوسه چی اسوه جهاد و نخبه سپاه بود

سردار سلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار محمدحسن کوسه چی از سرداران سپاه گفت: این سردار سرافراز اسوه جهاد و از نخبگان سپاه بود که گمنامی را بر شهرت ترجیح می‌داد.

وی با بیان اینکه سردار کوسه‌چی ۴۱ سال لباس جهاد را بر تن داشت و در مسوولیت‌های سنگین یکی از فرماندهان موثر و از نخبگان برجسته سپاه بود، افزود: این نخبه در میان ستارگان درخشان شهید، جانباز و رزمنده فروغی جاودانه داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا مازندران و فرماندهی لشکر ولی عصر در دوران دفاع مقدس از جمله مسوولیت‌های شهید کوسه چی بودند، اظهارداشت: این شهید تا آخر سرباز ولی فقیه ماند و هرجا فرمانده بود می‌درخشید و فرمانده تربیت می‌کرد.

وی ادامه داد: این شهید با اینکه سالها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد مصمم، محکم و پای کار بود و روح بلند او نقص جسم را جبران می کرد.

خدمات شهید کوسه چی در جای جای کشور مشهود است

فرمانده لشکر هفت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس، مشاور قرارگاه خاتم الانبیا و رئیس هیات رزمندگان دزفول نیز در این گردهمایی به تشریح خصوصیات سردار کوسه چی پرداخت و گفت: امیدواریم در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی با کمک دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق اشتغال گام برداریم.

سردار عبدالمحمد رئوفی نژاد با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهید کوسه چی گفت: شهید کوسه چی در طول بیش از ۴۲ سال گذشته حتی یک لحظه از کار و مسوولیت دریغ نکرد.

وی افزود: این سردار با انگیزه بسیار قوی و هدفمند و با شناخت کامل هرگز کم نگذاشت و کوتاه نیامد و همه امکانات و بضاعتش را وقف نظام کرد.

فرمانده لشکر هفت ولی عصر(عج) در دوران دفاع مقدس اظهارداشت: امروز آثار و خدمات ماندگار این شهید گرانقدر در مازندران، کرمانشاه و جای جای کشور در ابعاد مختلف مشهود است.

این پیشکسوت دفاع مقدس دغدغه سردار کوسه چی را شهادت دانست و گفت: وی در همه ابعاد کاری منضبط بود و در سپاه با نگاه ذیرکانه اش مانورهای کنترل شده را طراحی کرد که تاثیر زیادی بر ارتقای آمادگی نظامی داشت.

وی با بیان اینکه سردار کوسه چی همیشه دقیق ترین، عملی ترین و منطقی ترین نظرات کارشناسی را می داد افزود: ایشان با نگاهی مسوولانه فعالیت می کرد و توفیق عاقبت بخیری نصیبش شد و به حق خود شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، جانشین فرماندهی لشکر هفت ولی عصر دزفول در دوران دفاع مقدس، فرماندهی قرارگاه های منطقه ای نجف اشرف و صاحب الزمان نیروی زمینی سپاه و مشاورت فرماندهی کل سپاه پاسداران از جمله سوابق شهید محمدحسن کوسه چی بود.

رونمایی از ۲ جلد کتاب و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه برای حضور در نخستین سالروز شهادت سردار محمدحسن کوسه چی به دزفول سفر کرد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا