اخبار دزفولویژه

واکنش شورای‌شهر به عملکرد ضعیف عیسی‌زاده شهردار دزفول

خلاصه خبر
  • سیدباقر موسوی فخر : طرح سوال از شهردار دزفول، طی روزهای آینده تقدیم شورا خواهد شد.

سیدباقر موسوی فخر نائب رئیس شورای اسلامی شهردزفول در گفتگو با خبرنگار دزمهراب گفت: طرح سوال از دکتر عیسی زاده شهردار دزفول، با ۵ سوال در خصوص مشکلات شهرداری به شرح زیر تهیه شده است:

سوال اول: چرا پرداخت غیرقانونی اضافه کار و تعطیل کاری برای پرسنل شهرداری، علیرغم چندین بار تذکر اعضای شورا، متوقف نمی شود؟ چرا افرادی که خارج از تایم اداری در محل کار خود نیستند ، باید۱۷۵ ساعت اضافه کاری و ۸ روز تعطیل کاری مقطوع بگیرند؟
تفاوت کسانی که اضافه کار می مانند، با کسانی که اضافه نمی مانند و برای هردو یک اندازه اضافه کار و تعطیل کاری در نظر گرفته می شود، چیست؟

در صورتی که اگر واقعا حقوق هرکدام از کارکنان شهرداری پایین است چرا از راه قانونی آن بالا برده نمی شود؟

در دستگاههای دولتی سقف اضافه کار ماهانه ۱۲۰ ساعت است، چطور در شهرداری این سقف به ۱۷۵ ساعت رسیده است؟
دولت پنج شنبه را تعطیل اعلام نموده و کسانی که این روز را در خانه استراحت می کنند از حقوق و مزایای قانونی برخوردارند، اما متأسفانه مشاهده می کنیم که در شهرداری دزفول برای کسانی که پنج شنبه سر کار نیستند، علاوه بر حقوق و مزایای قانونی، فوق العاده تعطیل کاری نیز درنظر گرفته می‌شود و این از عجایب است.

بنابر استفتاء از مقام معظم رهبری نیز، پرداخت اضافه کار به فردی که اضافه کار نمی ماند جایز نیست و از نظر دیوان عدالت اداری، محمل قانونی ندارد.

سوال دوم: چرا با وجود هزینه های گزاف جهت تامین قیر با قیمت بسیاربالا و هزینه گزاف تهیه آسفالت در شرایط کنونی کشور، آسفالت تهیه شده با کیفیت بسیار نامطلوبی جهت لکه گیری استفاده شده و صرفا بیت المال را به هدر می دهند؟ چرا اصول فنی و کیفی در عملیات لکه گیری رعایت نمی شود، تا مشکلات مردم دو چندان نشود؟
یک تانکر قیر تقریبا حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما می‌بینیم با اولین باران لکه گیری ها مجددا تخریب می شوند‌‌.

سوال سوم: علت انتخاب یک فرد که تخصص و مهارت مرتبط باسازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را ندارد، دراین پست حساس چیست؟ سازمان آتش نشانی که با جان و مال مردم سروکار دارد، چگونه توسط فردی که هیچ آگاهی و رزومه ای دراین خصوص ندارد، اداره خواهدشد؟
اعضای شورای شهر باتوجه به وظیفه نظارتی خود و لزوم نظارت بر عملکرد شهرداری در انتصاب افراد شایسته برای مدیریت های حساس و مهم و گله و شکایتهای بسیار زیاد موکلین خود ، نسبت به این مساله دغدغه دارند.‌

سوال چهارم: باوجود گذشت ۱۳۰ روز از معارفه رسمی آقای شهردار، چرا هنوز پروژه قائم تعیین تکلیف نشده است؟ هر روز ۸۵ میلیون تومان برای پروژه قائم، به جریمه دیرکرد آن اضافه می شود و ماهانه ۲ونیم میلیارد تومان به بدهی شهرداری افزوده می شود.

سوال پنجم: علت پرداخت اضافه کار و تعطیل کاری مقطوع به پرسنل مامور به خدمت شهرداری در ادارات دیگر علاوه بر حقوق ثابت چیست؟
چرا پرسنل شهرداری که در ادارات و نهادهای دیگر مشغول به کار می باشند، تعیین تکلیف نمی شوند؟

طبق قانون بودجه شهرداری فقط باید برای شهر هزینه گردد و نباید به ادارات و ارگان‌های دیگر داده شود

این عضو‌شورای شهر گفت: اگر این هزینه های اضافه ، پرداختی های ناعادلانه و اضافه کارهای بی رویه صورت نگیرد، همه و همه صرف خدمات و بهبود خدمت رسانی به مردم عزیزمان می شود.

موسوی فخر در پایان گفت: مسائل فوق در جلسات متعدد به اطلاع شهردار دزفول رسیده و از ایشان مطالبه شده است، اما ایشان و‌مدیران شهرداری از اصلاح این رویه های غلط به انحاء مختلف خودداری کرده اند، که با طرح این سوالات از شهردار دزفول، امیدواریم این مشکلات برطرف گردیده یا پاسخ های قانع کننده ای از ایشان دریافت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا