اخبار دزفول

۳۳ دستگاه دیالیز به دزفول اهدا شد

سعید کریمی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سالن غدیر دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان افزود: در راستای توسعه امکانات درمانی دزفول ۳۳ دستگاه دیالیز با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال به این شهرستان اهدا شد.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مناطق محروم کشور برای تحقق عدالت در خدمات رسانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تجهیزات بیمارستان تازه ساخت شهرستان دزفول را نیز به صورت رایگان تامین خواهیم کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شیوع کرونا و ایثار مدافعان سلامت گفت: افراد دارای مسوولیت در دوره کرونا در واقع جهادگر بودند. 

وی با قدردانی از زحمات علی قمیشی رئیس قبلی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای علیرضا خسروپناه رئیس جدید این دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

کریمی دزفول را نماد مقاومت ایران اسلامی دانست و گفت: به شهدایی که در کرونا تقدیم کردیم، مدیونیم.

سرعت پیک امیکرون نوید مرگ ویروس را می‌دهد

فرماندار ویژه دزفول نیز با بیان اینکه خاموشی کرونا یک اتفاق خوب و در حال رقم خوردن است، گفت: سرعت بیشتر پیک فعلی و امیکرون این نوید را می‌دهد که مرگ ویروس نزدیک است.

علی فرهمندپور با بیان اینکه ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در دزفول براساس مطالعاتی صورت گرفته است، افزود: این دانشگاه علاوه بر شمال خوزستان و جنوب کشور در توریست درمانی نیز فعال است که باید از نظر توسعه فیزیکی و علمی نیز مدنظر قرار گیرد.
وی با قدردانی از زحمات رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دزفول در روزهای سخت کرونا ادامه داد: قمیشی روزهایی که همه در حال جنگ نابرابر بودیم را مدیریت کرد.
فرماندار ویژه دزفول ببا قدردانی از افرادی که طی ۲ سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت داشتند و همه با یک لباس، خدمت کردند، اظهارداشت: مجمع خیرین سلامت دزفول نیز در روزهای سخت کرونایی در تامین تجهیزات و تاسیسات ما را یاری کردند.
وی همچنین با قدردانی از مجموعه گروه‌های جهادی، هلال احمر و  بسیج افزود: حضور این عزیزان، روزهای فعلی و آرام کرونایی را باعث شده است.
فرهمندپور همچنین با اشاره به تلاش نماینده دزفول برای جذب بودجه و امکانات گفت: در پیک‌های قبلی مرگ ۱۳ نفر و بستری شدن ۳۱۰ نفر را در روز تجربه کردیم به طوریکه سردخانه بیمارستان جا نداشت.
وی ضمن اعلام خرسندی از انتصاب علیرضا خسروپناه به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: مسوولان باید به فکر توسعه علمی و تجهیز زیرساخت‌های دانشگاه علوم پزشکی باشند.
فرماندار ویژه دزفول افزود: وجود بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) که به صورت رایگان در حوزه شیمی درمانی فعالیت می‌کند نشان از ظرفیت‌های نهفته خیرین در شهرستان است.

حجت الاسلام مرتضی بیگدلی امام جمعه موقت دزفول نیز در این آیین  از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول که در ایام کرونایی فعال بودند، تشکر کرد و گفت: خیرین سلامت دزفول همواره جلوتر از دولت در عرصه سلامت فعالیت داشتند که امیدواریم این خدمات تداوم یابد.

دزفول نیازمند توسعه فضای درمانی و آموزشی است 
علی قمیشی رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز با قدردانی از همکاری همه مسوولان شهرستان به ویژه نماینده دزفول برای پیگیری ها و اقدامات زیربنایی در حوزه بهداشت و درمان گفت: از ۲ سال پیش در سخت ترین و سنگین‌ترین زمانی که کرونا بیداد می‌کرد فعال بودیم و فداکاری و جانفشانی پرسنل و کادر درمان و ستادی به وفور مشاهده شد .
وی با بیان اینکه در برخی روزها ۴۰۰ بیمار بستری و حدود ۸۰۰ نفر به صورت سرپایی در دزفول درمان می‌شدند، افزود: پشتیبانی درمانی این تعداد بیمار، نیروهای زیادی نیاز داشت که به خویی مدیریت شد.

قمیشی از زحمات کادر درمان و پرسنل دانشگاه در ایام کرونا تشکر کرد و گفت:  نیاز بود فضاهایی در سطح بیمارستان ایجاد شود زیرا دزفول با نیم میلیون نفر جمعیت خود، بیماران لرستان، ایلام و سایر شهرهای اطراف را با یک بیمارستان پوشش می‌داد.
وی با بیان اینکه در کنار بیماران کووید، بیماران اورژانسی، قلبی و سزارین را نیز پوشش می‌دادیم که کار دشواری بود، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، مجتمع ۱۱۰ تخته زنان و زایمان را بهره برداری کردیم ضمن اینکه مشکلاتی چون سیستم اکسیژن رسانی بیمارستان نیز به صورت زیربنایی حل شد.
رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارداشت: در حوزه بهداشت نیز تا یک ماه پیش، ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا تزریق شد که با توجه به اثر واکسیناسیون در کشور و دزفول باعث شد پیک فعلی خفیف باشد.
وی افزود: در حوزه آموزش نیز کارهای فرآیندمحور خوبی انجام شد و شاهد ارتقای ۱۱ پله‌ای رتبه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بودیم به طوریکه اکنون دانشگاه علوم پزشکی دزفول در رتبه ۳۹ است.
قمیشی بیان داشت: دزفول از نظر درمانی و فضای آموزشی و پدافند غیرعامل به شدت نیازمند یک بیمارستان جدید است؛ بیمارستان ۴۰۰ تختخوابه یازهرا حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید تکمیل شود .
وی افزود: برای افزایش فضای درمانی، کلینیک‌های ویژه نیز فعال شدند و روزانه یکهزار بیمار را پوشش دادند که کمک خوبی در این دوران بود.
رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین از همکاری بسیج، ورزش و جوانان، هلال احمر و مجمع خیرین سلامت که بازوی دانشگاه بودند، قدردانی کرد.

در  این آیین از زحمات علی قمیشی رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی دزفول قدردانی و علیرضا خسروپناه به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

به گزارش دزفوری از ایرنا، معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت پیوند معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه به منظور معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول، افتتاح طرح خیرساز، بازدید از مرکز دیالیز، مرکز نازایی، بخش قلب ۲۴۷، بخش مربوط به سکته‌های قلبی ۷۲۴ و  بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی یازهرا به دزفول سفر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا